drugacijifitnes

KOJI SU BENEFITI FUNKCIONALNOG TRENINGA?

Funkcionalni trening je termin koji se koristi u profesionalnom fitnesu i u vežbanju, generalno. Nema sumnje da ste ranije čuli za ovaj pojam, ali znate li, zapravo, šta on podrazumeva i zbog čega je dobar za vas?

Funkcionalni trening je trening koji je koristan za obavljanje svakodnevnih aktivnosti – da držite dete, nosite namirnice… Svejedno da li ste na treningu ili na poslu, da li imate fizički dosta aktivan život ili ne, pomaže vam da sve to izdržite.

Čučnjevi i iskoraci su među vežbama koje se primenjuju na funkcionalnom treningu. Ove integrisane vežbe aktiviraju veliku grupu mišića, dok izolacione vežbe, kao na primer ekstenzija nogu, baš i ne.

Funkcionalni trening dokazano povećava snagu i primenom takvog treninga sprečavate mogućnost eventualnih povreda.

Istraživanjem koje se bavilo mišićima oko kukova dokazano je da sportisti koji su imali slab gluteus medius mišić, imali i najveći procenat povreda.

Ovo se ne odnosi samo na sportiste. Ukoliko tokom treninga uradite bilo koji pokret koji uključuje udar na zglob, način na koji se dočekate na noge određuje da li će doći do povrede ili ne. Ako su kolena u ravni sa stopalima, šansa da dođe do povrede je mala. Dakle, ako kolena prilikom doskoka idu ka unutra to će sigurno povećati šansu da dođe do povrede.

Funkcionalnim vežbama koristite mišiće stabilizatore koji drže kolena, dok primenom fiksnih vežbi to ne postižete. Dakle, vrlo je jednostavno, reč je o treningu koji će smanjiti mogućnost povreda.

U okviru Les Mills programa postoje i funkcionalne vežbe koje su srž treninga. Jedino se na RPM i SPRINT programu koriste mašine, ali su instruktori obučeni da tokom treninga vode računa o kontroli i stabilnosti.

#DRUGACIJIFITNES

Izvor: LesMills.com

Budi u toku sa novostima iz sveta fitnesa i povoljnostima za kupovine sportske opreme

PRIJAVI SE