drugacijifitnes

KAKO ĆE BLOG DOVESTI NOVE ČLANOVE U TVOJ FITNES CENTAR?

Iz prošlog teksta shvatio si da je zaista neophodno da tvoj fitnes centar ima svoj sajt, kako bi bio prisutan tamo gde je i tvoja ciljna grupa. Kako blog utiče na nju?

Ispratio si sve neophodne stavke: kontakt, o fitnes centru, šta je to što ti nudiš. Dovoljno je ulaganja u neku virtuelnu stvar, tebi potpuno apstraktnu i neopipljivu.

Korisnik interneta surfuje njime kako bi pronašao konkretne informacije – gde da te nađe, kako da te kontaktira, to može da pronađe kod tebe. Već si se pobrinuo da sve to u dva klika nađe na tvom sajtu, super. Ali, kad je već tu, zašto onda ne bi ostao i malo duže? Narodski rečeno – kad je već svratio na piće, neka poruči i klopu. Možda metafora nije najbolja kada su nam fitnes centri na pameti, ali shvataš šta hoću da kažem.

Neka se na tvom sajtu oseća kao kod kuće i neka se oseća kao da si ti tu samo zbog njega – da bi njemu dao sve informacije koje su mu potrebne. Kako to da uradiš?

ZA TO TI JE POTREBAN BLOG

Da li blog i vesti mogu da stoje u istoj kartici na sajtu?

Ne.

Zato što vest nosi obaveštenje koje, na kraju krajeva, nešto prodaje. Tvoj član blog ne čita da bi nešto kupio, bar on to misli. Zastani na trenutak i razmisli o uticajnim blogerima današnjice koji su izgradili čitave imperije reklamirajući proizvode koje suptilno pominju u svojim tekstovima. Takav sadržaj je ono što zapravo prodaje.

Jednostavno rečeno – tvoj potencijalni član ima problem. Ti imaš rešenje. I to rešenje koje mu ne nudiš u vidu cenovnika, broja treninga i termina, već u promeni načina života koji mu serviraš na tacni.

O ČEMU TREBA DA PIŠEŠ?

O onome u šta se ti i tvoj tim najbolje razumete – o fitnesu.

Neka to ni slučajno ne bude samo trening – jer dan tvog člana ne počinje i ne završava u fitnes centru. Dan je prepun iskušenja koja će njegovu formu dovesti u pitanje – pomozi mu da ta iskušenja pobedi.

Znaš na šta mislim, zar ne?

Ishrana, kvalitetan san, hidratacija, odmor, dijeta, i tek onda fizička aktivnost. Mnoge informacije koje ti i tvoj tim podrazumevate, ne podrazumevaju se za IT stručnjaka niti za majku troje dece koji su rešili da svoja tela konačno dovedu u formu. A ako vide da su tvoji saveti pisani kao za njih, pomisliće i da su tvoji treninzi baš kao za njih.

KO SU LJUDI KOJI ČITAJU BLOGOVE?

Zašto smo počeli da koristimo internet?

Jer smo bili u potrazi za zabavom.

Korisni saveti došli su kasnije, a rekame su se na webu nastanile tek posle nas.

Ne pričam o vremenskom periodu od 100 godina, nego o 15 godina evolucije. Tom brzinom mu se i mi prilagođavamo. Mnogo se lakše navikavamo na njega, nego što su ljudi nekada prihvatali radio ili televiziju.

Zašto?

Zato što smo mi prva generacija digitalnih urođenika.

To znači da web nije nešto čemu se učimo i što moramo da usvojimo, nije nam stran ni nepoznat. Tu smo, i tu je. Dok smo učili da hodamo, pričamo, pišemo, bio je uz nas.

E, nama se obraćaš.

KOLIKO ČESTO TREBA DA BLOGUJEŠ?

Potrudi se da tom digitalnom urođeniku ne budeš dosadan.

Ukoliko nisu zaljubljenici u fitnes, a verovatno nisu, neće ih zanimati da čitaju o zdravom životu svakog dana. Jedan ili dva posta nedeljno, sasvim su okej. Neka budu zanimljivi i kvalitetni. Najvažnije od svega – redovni. Kada svoje čitaoce navikneš da ćeš svakog četvrtka pisati za njih, pazi da ih ne razočaraš. Nije strašno ako bloga nema jednom u nekoliko meseci.

Ali kartica sa imenom «blog» sa jednim postom od januara 2016. godine neće ti doneti baš nista dobro. Izgledaćeš neozbiljno, a ako internet stranicu održavaš tako loše, kako onda izgleda tek tvoj klub?

Da li blog treba da bude potpisan?

Uvek.

Da bi saveti koje daješ imali težinu i bili shvaćeni ozbiljno, iza njih mora da stoji čovek od krvi i mesa koji može da obrazloži svoje reči.

P.S. Vesti ne treba da budu potpisane, jer ih objavljuje čitav tim.

BLOG KAO ZNAK DA SU TVOJI ČLANOVI VAŽNI

Najbolji marketing tim na svetu neće ti doneti onoliko uspeha koliko nekoliko «toplih preporuka» običnih ljudi hoće. A uz to su i besplatne.

Takozvani «word of mouth» ili, na srpskom, testimonijalsi, najbolji su vid promocije.

Zato svojim članovima posveti jednu sekciju bloga i pusti ih da ti u njoj ispričaju svoju priču. Neka se osećaju važnim i odabranim – osećaće se kao prave atlete, a za tvoj klub imaće samo reči hvale i ogromna je verovatnoća da će nastaviti da dolaze.

Nije loša ideja ni da svoje instruktore i trenere pustiš da ispričaju kako su se oni zaljubili u sport, fitnes i vežbanje, jer tako postaju ”jedni od nas” – videćeš da priče o njihovim rutinama jako zanimaju članove.

Da rezimiramo.

Blogom ćeš pokazati potencijalnim članovima da je tvoj tim stručan, posvećen svom poslu i da je isto tako spreman da se posveti i njihovoj promeni.

Blogom pokazuješ svojim članovima da brineš o njima, kao i da pratiš njihov napredak.

Zašto onda još uvek nemaš blog?

Okupi svoj tim, zajedno pronađite ideje za nekoliko narednih postova i čitamo se već od sledeće nedelje, zašto da ne?

Dunja Funduk, Brand manager kompanije iFIT

Budi u toku sa novostima iz sveta fitnesa i povoljnostima za kupovine sportske opreme

PRIJAVI SE