drugacijifitnes

NASTUP FITNES CENTRA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Bez obzira da li si tek otvorio fitnes centar ili tvoj klub ima dugu tradiciju poslovanja, nesumnjivo si primetio da se potrebe i navike tvojih članova menjaju – gotovo iz dana u dan.

I ako praviš prve korake, ili gaziš već utabanom stazom, svestan si koliki značaj ima marketing za uspeh celokupnog poslovanja.

Pitanje za tebe.

Gde si se do sada oglašavao i kako si uopšte dovodio nove članove u svoj klub?

Primetiš li da tradicionalne metode kao što su flajeri, radio reklame, door hangeri i slično, više ne daju rezultate kao nekad? Ukoliko nisi siguran, evo jednostavnog načina da to ustanoviš: uzmi papir i olovku i prilikom svakog novog učlanjenja postavi upit  ”kako ste saznali za nas?”.

Nakon mesec dana, saberi odgovore, pomnoži sa cenom mesečne članarine i vidi šta ti se i koliko isplati od onoga što ulažeš u marketing. Hajde da ti nagovestimo šta te čeka…

U velikom broju slučajeva – na prvom mestu, odgovor će biti ”preporuka prijatelja”, a odmah za tim ”video sam na Facebooku” ili ”pratim vas na Instagramu”.

GDE ONDA TREBA DA ULAŽEŠ?

Jedan i jedinstven odgovor – u svoj online nastup.

Zašto?

Jer velika većina tvojih članova, kao i potencijalnih članova polovinu dana provede na društvenim mrežama, neobavezno listajući stranice ili tražeći nešto za sebe, možda baš mesto gde će trenirati.

U online nastupu važi jedno pravilo: ne dozvoli da te traže, već ti nađi njih. U moru objava, banera, video snimaka, malo ko će aktivirati ”search” polje.

A ako te nema tamo gde oni zamisle, misliš li da će se potruditi da te i nađu?

Ne računaj na to. Izabraće onog ko im se ponudi na pravom mestu i u pravo vreme.

I, umalo da zaboravim – na pravi način.

Koje su to društvene mreže i kako se njima upravlja?

(Dobro si pročitao – upravlja. )

Sigurno znaš, one koje i ti i tvoji zaposleni posećujete svakog dana, sada već mehanički – Facebook i Instagram, za početak. A odmah za njima i Linkedin, Twitter, Snapchat itd.

Hajde da vidimo kako se kojom od navedenih mreža upravlja i šta su primeri dobre prakse.

KAKO TVOJA STRANICA NA FACEBOOKU TREBA DA IZGLEDA?

Pripremajući ovaj blog, istraživala sam gore navedene društvene mreže u službi fitnes industrije u potrazi za primerima dobre prakse koje bih ovde pomenula. Nakon određenog vremena počela sam da gubim želju da istražujem dalje, a samim tim i da posetim neki fitnes centar i eventualno postanem član.

Kada u Facebook pretragu kucam ”fitness centar”, dobijem šta?

Crna, zelena i siva. Još malo crne. Još malo zelene. I još malo sive.

Nabildovani momak. Golišava devojka. Hej, evo ga opet momak. I opet devojka…

Lav – tigar –tigar – lav i ”budi jači od svog najjačeg izgovora”. Puta 10. Deset različitih fitnes centara. Koji rade po istom modelu.

Koliko njih sam zapamtila?

Nijedan.

Ali polako. Ako postojite u toj pretrazi, pa makar i sa crno-belom stock fotkom nabildovanog momka, to znači da ste vidljivi, postojite – što je korak koji mnoge kolege iz branše još nisu preduzele. Ali zapamtite, društvene mreže se ne pretražuju, već se vi svojim nastupom nudite.

Važno je da znaš da je svaka mreža drugačija, a da je za sve jednako važan sadržaj. Imaj na umu da sadržaj koji deliš na društvenim mrežama mora imati vrednost za tvoju ciljnu grupu.

Evo nekoliko konkretnih saveta koji će promeniti način na koji te potencijalni članovi vide.

1. Hoćemo boje! Neka sve pršti od energije i pokreta. Neka se vide tvoji članovi u tvom prostoru.
2. Profilna i naslovna fotografija – tvoj logo – tako ćeš se odvojiti od mora drugih, jer se mnogo lakše pamti.
3. Ako stranica nije ažurirana – kao da je i nema. Nekoliko objava na nedeljnom nivou u vidu bloga, videa ili vesti sa korisnim informacijama i savetima su sasvim dovoljni da počneš da gradiš svoju stranicu koju će ljudi rado posećivati.
4. Koristi svoje instruktore – napravi brend od njih. Neka svako od njih jednom mesečno snimi video kojim objašnjava zašto je neki od treninga dobar ili kako se neka od sprava u tvojoj teretani koristi.
5. Ne šeruj savete poznatih svetskih teretana ili motivacionih stranica. Ako ne umeš da objasniš procese koji se dešavaju u organizmu bolje od ”The bright side” – možda bi trebao da razmisliš o angažovanju stručnog lica koje će ti pomoći u kreiranju relevantnih sadržaja.

INSTAGRAM NIJE FACEBOOK

Ove dve platforme zapravo imaju veoma malo sličnosti.

Nikako ne treba da deliš isti sadržaj na dve društvene mreže, iz prostog razloga što sigurno psotoje ljudi koji će te pratiti na obe – kada budu videli dvostruki sadržaj, postaćeš im dosadan.

Na Instagramu ljudi gledaju fotografije, a zaustavljaju se na zanimljivim. Stoga prikazuj atmosferu iz svog kluba i sa svojih treninga. Pisanje motivacionih rečenica na fotografijama koje objavljuješ su totalni out. Obavezno koristi Instagram story, jer to je sada in. Počni sa Instagram feedom, a zatim angažuj i svoje članove malom nagradnom igrom, zašto da ne?

REČ – DVE O LINKEDINU

Do sada si za Linkedin čuo samo kao za mrežu na kojoj se posao traži i nudi i na kojoj ti, kao pojedinac, komuniciraš sa potencijalnim poslodavcem, manje ili više direktno.

Zašto misliš da te na LinkedInu neće pronaći programerska firma koja upravo traži rekreaciju za svoje zaposlene?

Ipak, iz iskustva savetujem da na Linkedinu ne objavljuješ ponude i cene članstva u svom klubu već korisne savete koje tvoji instruktori i treneri pišu na svom blogu.

Tako ćeš privući mnogo više pažnje potencijalnim novim članovima.

ŠTA ĆE FITNES CENTAR NA DRUŠTVENIM MREŽAMA DOBITI?

Nove članove, izgradiće bolji odnos sa postojećim i približiti članovima sve one lepe stvari koje radimo kao bi oni uživali u treningu iostvarili željene rezultate.

Koliko će to da te košta?

”Facebook is free and always will be” – poručuju nam iz Dablina. To znači da ćeš stranicu otvoriti besplatno, da ćeš sadržaj moći da deliš besplatno, ali se ne zavaravaj da je to dovoljno da postigneš rezultat. Plaćene objave više nisu tajna, ali to je sada već druga tema. U svakom slučaju, investicija online marketing može biti nekoliko puta manja od investicije tradicionalni marketing, a dati višestruko bolje rezultate.

Hajde da rezimiramo benefite pravilnog nastupa na društvenim mrežama.

Bićeš vidljiv ciljnoj grupi.

Viziju svog kluba možeš da predstaviš baš onako kako je i sam doživljavaš.

Oglašavanje je višestruko jeftinije, a stići ćeš do mnooogo većeg broja ljudi.

Konkurencija je još uvek spora. Ali uči.

Zato, ako si se pitao kada je pravo vreme da svoj klub u pravom svetlu predstaviš na društvenim mrežama – sad!

Dunja Funduk, Brand Manager kompanije iFIT

Budi u toku sa novostima iz sveta fitnesa i povoljnostima za kupovine sportske opreme

PRIJAVI SE