drugacijifitnes

ZAŠTO JE VAŽNO DA FITNES CENTAR IMA SVOJ SAJT?

Pre nego što ti objasnim zašto je zaista bitno da kao vlasnik ili menadžer fitnes centra, shvatiš važnost sajta za svoj fitnes centar, pokušaću da te dovedem do odgovora tako što ću te zamoliti da sebi odgovoriš na nekoliko jednostavnih pitanja, a onda ću i ja odgovoriti na svako od njih.

Ko je tvoja ciljna grupa?
Gde se ona kreće, šta sluša/gleda/čita?
Kako da joj priđeš?
Kakvu komunikaciju želiš da ostvariš sa njom?
I na kraju…
Da li želiš pun fitnes centar?

Odgovorio? Čekiraj moje odgovore.

KO JE TVOJA CILJNA GRUPA?

U fitnes centrima širom sveta vidimo ljude svih godina koji uporno i redovno dolaze u svoje klubove kako bi ostali zdravi. Divna slika, u svetu.

Kod nas, situacija je malo drugačija. U fitnes centre dolaze mladi ljudi, od onih koji su tek prestali da se bave nekim sportom uz koji su odrastali i sada, iz ljubavi prema fizičkoj aktivnosti, poklanjaju svoje poverenje tvom klubu. Zatim imamo mlade, zaposlene ljude koji se fizičkom aktivnišću bave da bi se relaksirali, rešili stresa i napunili baterije. Možda smršali. Imamo i one kojima je trening zabava.

Bez obzira na to zašto treniraju, šta žele da postignu i čime se bave, ti tražiš specifičnu ciljnu grupu koju u svetu zovu – milenijalsima. Šta sad znači ovo fensi američko ime? Milenijalsi su ljudi rođeni izmežu 1980. i 2000. godine i onog trenutka kad shvatiš kako da im priđeš – tvom klubu trebaće veći prostor. Mladi su, zauzeti, hoće sve i odmah, jeftino, ali kvalitetno i nisu spremni na kompromis.

GDE SE KREĆE TVOJA CILJNA GRUPA, ŠTA SLUŠA/ GLEDA/ ČITA?

Zamisli ljude koje sam ti maločas ukratko opisala. Veruj mi, čitavi timovi ljudi svakodnevno rade na rasvetljavalju prirode osoba koje će za koju godinu u svojim rukama imati najveću kupovnu moć.

Slušaju li radio? Možda samo u autu.

Gledaju li televiziju? Verovatno, ali online. Jer, napomenula sam već, ne žele da izgube ni sekund vremena na sadržaj koji ih ne zanima.

Čitaju li novine? Opet online. Jer – sve što se besplatno može naći na webu, nikada neće platiti.

Zašto bi onda trošio enormne količine novca oglašavajući se tamo gde te neće čuti?

KAKO ONDA DA PRIĐEŠ SVOJOJ CILJNOJ GRUPI?

Otvorio si fitnes centar, napravio taj ogromni korak u svojoj karijeri. A gde su ti članovi i kako da im javiš da si tu? Istražujući fitnes centre pripremajući se za ovaj tekst pretraživaču sam zadala komandu – «fitnes centar». I šta se desilo?

Sedam (7, SEDAM) fitnes centara nudi mi se u radijusu od nekoliko stotina metara od mesta gde živim. Sedam. U, ruku na srce, prometnom novosadskom naselju. Konkurencija, i te kakva. To su fitnes centri koji imaju svoj sajt! Ukoliko sam videla da imam toliki izbor, zašto misliš da neću kontaktirati onaj čiji mi sajt bude najinspirativniji, nego ću otići da lutam kvartom dok ne naiđem na tvoj, za koji nikad nisam čula?

Konkurencija je velika. I u realnom životu, pa samim tim i na webu, gde je prisutna tvoja ciljna publika. Okej, shvataš da ti sajt treba. Ali kakav, kako će se istaći od mora onih koji nude isto?

«Nije isto», braniš se ti. «Moj grupni fitnes ne može da se poredi sa šarlatanstvom ovih preko puta, a moja oprema u teretani je novija». A kako će onaj ko se nikada nije bavio fitnesom to shvatiti? Kako ćeš mu to objasniti, a da se ne baviš previše konkurencijom?

Idemo ispočetka. Na svom sajtu objasni šta je to što ti nudiš i objasni svom članu kakvu će on korist dobiti od baš tog određenog treninga. Trudi se da svako od tih objašnjenja potencijalnom članu tvog kluba kaže nešto što do sad nije znao, jer, još jednom – neće čitati apsolutno ništa što će izgubiti i minut njegovog vremena, a neće mu dati ništa.

O NAMA

Izuzetno važan deo svakog sajta. U ovom slučaju, lična karta ne samo fitnes centra, već i svih ljudi sa kojima sarađuješ. Potencijalne članove ne zanima datum i dan kada je centar osnovan, hoće da znaju kakva je atmosfera u klubu i koliko si «zagrejan» za to da im zaista promeniš život.

KO SU LJUDI KOJI RADE KOD TEBE?

Sada kada znaju kako će se njihovo telo menjati kada počnu da treniraju u tvom klubu, daj im otelotvorenje tih treninga. Ko su ljudi koji će se baviti njima i dovesti ih do rezultata? Neka ih vide i povežu se sa njima i pre nego što prođu kroz vrata tvog centra. Ti ljudi su profesionalci i razumeju se u svoj posao, iskoristi to. Neka periodično pišu o treningu, ishrani i rutini koju je neophodno da steknu.

RASPORED TRENINGA

Znaju zašto da dođu, znaju kod koga da dođu. A kada da dođu? Neću gubiti puno vremena objašnjavajući zašto je važno biti izuzetno transparentan i jasan. Ukoliko raspored ne vide čim uđu na sajt, izgubio si ih, jer se neće zamajavati lutajući od linka do linka, od klika do klika.

Fitnes_centar

KONTAKT

Jedna od najvažnijih stavki svakog web-sajta. Gde se tvoj klub nalazi i kako da te kontaktiraju i dodatno se raspitaju – a sigurno će imati još koje pitanje. Dobra praksa je, pred adrese naravno, svojim potencijalnim članovima ostaviti i vozni red gradskog saobraćaja, koji će im pokazati kako tačno mogu da stignu do kluba, da li postoji mesto na kom mogu da se parkiraju.

GALERIJA

Potpuno passe. Fotke koristi tamo gde će moći svi da ih vide. Na društvenim mrežama.

TESTIMONIJALSI

Ako ti pođe za rukom da svoj fitnes centar prikažeš kao najbolje mesto za trening i zabavu na svetu, koji daje munjevite rezultate, tvoji potencijali članov reći će: «Sve je to lepo, a gde je neko ko već trenira kod tebe ko će mi sve to i potvrditi?». Pa savetovala sam te – bez galerije. I još uvek sam pri tome. Bolje rešenje je – testimonijalsi.

Daj svojim članovima privilegiju da budu intervjuisani. Svako voli svojih pet minuta slave, «novinara» koji će se baviti samo njima, njihovim stavovima i navikama. Oni će ti se odužiti govoreći o svom iskustvu u superlativu.

DA LI ŽELIŠ PUN FITNES CENTAR?

Ovo je pitanje za koje ti nije trebao ni sekund razmišljanja. Naravno da želiš. Da bi to ostvario, osmisli u svojoj glavi idealnog člana i članicu svog fitnes centra. Ko su, čime se bave, koliko vremena imaju ili nemaju, imaju li porodicu, kolikim budžetom raspolažu, gde piju kafu, sa kim se druže.

I obraćaj se samo njima. U opisu tvog željenog člana pronaći će se mnogi, a koji će svoje pozitivno iskustvo preneti mnogima, da bi na kraju u tvoj fintes centar dolazili svi – i oni koje si na početku ciljao i oni na koje nisi ni pomislio. I to je okej.

Okej je i da se u jednom trenutku predomisliš i obratiš se drugoj ciljnoj grupi. Važno je samo da su jasno profilisani u svakom trenutku – i nema greške.

Dunja Funduk, Brand manager kompanije iFIT

Budi u toku sa novostima iz sveta fitnesa i povoljnostima za kupovine sportske opreme

PRIJAVI SE