drugacijifitnes

ZAŠTO JE HIIT TOLIKO POPULARAN?

HIIT trening se danas sve češće pominje kao vrsta vežbanja koja daje sjajne rezultate i koju ljudi sve ćešće prate, bez obzira da li se radi o rekreaciji ili profesionalnom sportu.

ZAŠTO JE TAKO?

Istraživanja pokazuju da se prosečno vreme treninga rekreativnog vežbača sa 60 minuta, koliko je iznosilo u periodu od 2000. do 2005. godine, smanjilo na svega 28 minuta.
Razlog ovome leži, pre svega, u načinu života koji nam je donela današnjica i brzom tempu koji ona nosi sa sobom.

Ukoliko poznajete osnovni princip HIIT treninga, onda znate da su to treninzi koji ne traju duže od 30 minuta, a zasnivaju se na kombinovanju osnovnih funkcionalnih vežbi koje se izvode u intervalima kako bismo postigli izuzetno visok intenzitet, dok pauza traje izuzetno kratko i ne dozvoljava telu potpun oporavak, kao što je to tipično za neke druge vrste treninga.

Iz svega ovoga možemo zaključiti da je potrošnja energije mnogo veća, kao i da je period oporavka nakon samog treninga mnogo duži. Drugim rečima, naš organizam nastavlja da radi čak i kada se trening završi kako bi mišiće i kardiovaskularni sistem vratio u normalno stanje.

NAJPOZNATIJI HIIT TRENINZI

Postoje različiti modeli HIIT treninga, neki od njih daju bolje, neki malo lošije rezultate, ali ono o čemu treba voditi računa kada je HIIT trening u pitanju jeste bezbednost.

Uvek treba imati u vidu da je intenzitet rada izuzetno visok, da vežbač neretko ulazi u anaerobnu zonu, kao i da se prilikom visokog intenziteta tehnika lako kvari, i samim tim pokret postaje nebezbedan.

Najčešće korišćeni modeli za kreiranje HIIT treninga su tabata model, kružni model i trenutno najpoznatiji HIIT trening u svetu: Les Mills GRIT.

Les Mills GRIT je trening koji se izvodi u manjim grupama. Vežbe koje se izvode na njemu su kratke, brze i osmišljene tako da daju bolje i brže rezultate nego drugi treninzi. GRIT stimuliše hormon rasta, što je tajna menjanja oblika tela – sa naglaskom na brzo.
Razlikujemo tri vrste Les Mills GRIT programa: GRIT Strenght, GRIT Cardio i GRIT Plyo.

Tabata model treninga: ovaj model prvi put je pre 22 godine primenio naučnik Izumi Tabati, po kom je i dobio ime.
Tabata trening podrazumeva brze, eksplozivne pokrete, koji se izvode dvadesetak sekundi u osam serija. Između svake runde vežbi pravi se pauza od deset sekundi.

U velikoj meri zastupljen je i kružni model treninga.
Kružni trening sastoji se od šest do 12 tkz. stanica koje se izvode jedna za drugom, bez pauze, ili sa kratkom pauzom. Na svakoj stanici radimo samo jednu seriju i svaka stanica pokriva drugu grupu mišića.

ŠTA TREBA IMATI U VIDU PRILIKOM PROGRAMIRANJA TRENINGA?

Vreme: jedan od razloga zbog kog se vežbači odlučuju za HIIT treninge je ušteda vremena. Zbog toga, a svakako i zbog visokog intenziteta, ovaj trening ne bi trebao da traje duže od 30 minuta.

Tip treninga: svaki HIIT trening treba da se posebno fokusira na određeni cilj. To može biti razvijanje eksplozivne snage ili fleksibilnosti, povećavanje brzine i potrošnja kalorija ili jačanje snage. U skladu sa tim, HIIT treba da se zasniva na principu pliometrije, kardio treninga ili treninga snage.

Kondicija vežbača: HIIT trening jeste jedan od napornijih treninga. Ipak, imaj u vidu da on ne može biti namenjen samo vežbačima sa visokim stepenom kondicije. Oni koji mogu više će uraditi veći broj ponavljanja. Preambicioznim programom treninga samo možeš odbiti potencijalne vežbače.

Budi u toku sa novostima iz sveta fitnesa i povoljnostima za kupovine sportske opreme

PRIJAVI SE