drugacijifitnes

KAKO DA IZRAČUNAŠ ISPLATIVOST TRENINGA?

Grupni treninzi u fitnes centrima, udarni deo sezone, (mart – maj) naizgled sale skoro dupke pune ljude. I u tom trenutku pitam vas, vlasnike i menadžere fitnes centara ili još bolje menadžere grupnog fitnesa koliki vam je procenat popunjenosti treninga. Svi mi odgovaraju: “Pa sada nam je 85%, čak 90%, znaš svi treninzi su nam manje-više popunjeni“. Hmm, a zašto meni softver pokazuje da je u fitnes centru gde radim u jeku sezone procenat popunjenosti 68,7% a moja sala mi deluje punija nego vaša?

OČI ILI DIGITRON

I setim se, ne tako davno i ja sam posmatrala samo vizuelno svoje sale, gledala broj ljudi na treninzima svakog dana, ali ne i računala procenat popunjenosti svakog programa ponaosob na mesečnom nivou. Da me je iko tada pitao, isto bih odgovorila, ustvari, rekla bi čak da mi je popunjenost 95%.
I napravim tako test za sebe jedne nedelje. Realno već dugo vremena računam procenat i isplativost svakog treninga ponaosob, sigurno bih mogla da to ocenim i bez računanja sada. Uporedim instikt sa digitronom i pogrešim za dobrih 30%.

NIŠTA BEZ SOFTVERA, EKSELICE ILI PAPIRA I DIGITRONA

Ako konstantno grešimo u proceni, a sigurna sam da bez računanja grešimo čak i više od 40% kako onda da uopšte znamo koji treninzi su nam isplativi, a koji ne. I kako da uopšte napravimo raspored za letnju sezonu? Da ne pričam o novoj sezoni. Ali raspored je još jedna bolna tema, o njoj ćemo drugi put.

Da se vratimo na isplativost treninga.

POTREBNO JE DA PRATIMO SAMO DVE STVARI

Vrlo je jednostavno. Sve što treba da uradimo jeste da pratimo samo dve stvari:

1. Broj treninga jednog programa u toku meseca
2. Ukupan broj poseta na tom treningu u toku meseca

Sa samo ova dva magična broja, do kojih, složićete se, svako od nas može doći vrlo lako, napravićemo čuda.

KAKO DA IZRAČUNAŠ ISPLATIVOST TRENINGA – PRAKTIČAN PRIMER

Uzećemo za primer jedna program, neka bude Yoga.

Za trening Yoge u našu salu staje maksimalno 20 ljudi, i to predstavlja maksimalni kapacitet treninga.

U toku jednog meseca imali smo 13 treninga Yoge. Ukupno poseta za tih 13 treninga nam je 156, i to predstavlja ukupnu mesečnu posećenost po treninzima izgleda ovako:

*Ponedeljak – posećenost: I=20 članova / II=18 članova/ III=5 članova(slava)/ IV=15 članova
*Sreda – posećenost: I=14 članova/ II=3 člana(kiša) /III=18 članova/ IV=10 članova
*Petak – posećenost: I=10 članova/ II=8 članova/ III=9 članova/ IV=6 članova

Kada podelimo ukupnu mesečnu posećenost od 156 sa 13 treninga dobićemo prosečnu mesečnu posećenost za Yogu i ona iznosi 12 vežbača po treningu.

Procenat popunjenosti kapaciteta u ovom primeru iznosi 60% i ta kalkulacija se izvodi vrlo lako.

% maksimalne popunjenosti kapaciteta = (ukupna mesečna posećenost x 100) / maksimalni kapacitet

Maksimalni mesečni kapacitet dobijemo kada pomnožimo broj treninga sa maksimalnim kapacitetom treninga, što u našem slučaju iznosi 13 (treninga) x 20 (maksimalan broj vežbača na treningu) = 260 (maksimalan broj vežbača u mesecu na navedenom treningu)

Pa tako naša formula sa brojevima izgleda ovako:

% Maksimalne popunjenosti kapacitet (156 x 100): 260 = 60%

KADA NAM JE TRENING  ISPLATIV?

I dolazimo do ključne stvari. Sa koliko odsto popunjenosti nam je trening isplativ tj. profitabilan?

 – do 30% popunjenosti maksimalnog kapaciteta – neprofitabilan

– od30% do 70% popunjenosti maksimalnog kapaciteta – profitabilan

– preko 70%  popunjenosti maksimalnog kapaciteta – visoko profitabilan

Sve ovo možete vrlo lako izračunati u Excelu, i opet sa samo dva podatka. Ukupan broj treninga i ukupan broj poseta.

Nadam se da sam vam zagolicala maštu i da već uzimate papir i olovku da proverite makar jedan svoj trening i njegovu isplativost, počnite od onog za koji smatrate da je najposećeniji.

Naravno možemo ući još dublje u celu računicu. Proveriti isplativost instruktora, proveriti koliko nas košta svaki vežbač po treningu, itd. Sve računamo i sve uzimamo u obzir, a vi znate da možete da nam se obratite za pitanja i pomoć u svakom trenutku.

Suzana Skenderoski, Instructor Experience Manager kompanije iFIT

Budi u toku sa novostima iz sveta fitnesa i povoljnostima za kupovine sportske opreme

PRIJAVI SE