drugacijifitnes

KOMUNIKACIJA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA ZA POČETNIKE

U nekom od prethodnih postova imao si prilike da pročitaš zašto je važno da imaš svoj sajt, kao i zašto je važno da budeš prisutan na webu. Ali kako se odvija komunikacija na društvenim mrežama?

Kada si shvatio važnost svih ovih digitalnih pomagala za tvoj posao, zasukao si rukave i… udario glavom pravo u zid.

O čoveče…

Pa sve ove stranice, sve ove sekcije bloga, ovaj sajt, potrebno je napuniti nekim sadržajem.

A za to nemaš vremena, a da budeš potpuno iskren prema sebi, kao fitnes menažer ili personalni trener – ni znanja.

Nema mnogo mudrosti, samo nastavi da čitaš.

KAKO SE ZAPOČNIJE KOMUNIKACIJA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA?

Moraš da osluškuješ svoju publiku.

Prvo i najvažnije pravilo od svih. Ko su ljudi kojima se obraćaš? Koliko godina imaju? Šta jedu? Gde žive? Koje filmove gledaju? Kakvu muziku slušaju? Sa kim se druže?

I najvažnije pitanje. Okej, pitanja.

Kako se kreću webom? I kada?

Facebook nam se dodvorava, pa nam omogućava da vidimo kada je naša ciljna grupa najčešće na mreži – što je super, jer ne moramo mnogo da razmišljamo o vremenu kada ćemo postovati – onda kada su i oni najčešće tu.

ŠTA TREBA DA OBJAVLJUJEŠ?

Hajde da razmišljamo kao posetioci neta.

Facebooka, Instagrama, YouTube-a, Twittera na kraju krajeva.

Zašto smo tu?

Da kupujemo? Ne.

Da se obrazujemo? Pa, hajde kad sam već tu, a baš me zanima kako da smršam i da se zategnem.

Da se zabavimo? Bingo!

Ako oni traže zabavu i po nešto da nauče, zašto im daješ cene treninga u svom klubu?

Osmisli postove koji će ih nečemu naučiti i od tebe napraviti pravog online prijatelja, čijoj objavi će se obradovati, a ako je dugo ne vide (zbog Facebookovog algoritma) oni će je sami tražiti. Bavi se onim što žele da znaju – koji trening će im dati koji rezultat, kako da se hrane zdravo, koji deo dana je najbolji za trčanje, koja je najbolja tehnika dizanja tegova…

Pitanja je milion, a tebi još uvek fale ideje?

KOLIKO ČESTO TREBA OBJAVLJIVATI POSTOVE?

Onoliko često koliko smatraš da imaš šta pametno da kažeš.

Postovati radi postovanja i građenja neke, bilo kakve svesti o brendu pogrešno je na toliko nivoa da ne bi moglo da stane u jedan blog post.

Jedan do dva bloga na sajtu nedeljno, podeljena na društvene mreže, pun su pogodak – ali neka imaju smisla.

Baneri su odlično rešenje kada imaš super kul fotku iz svog fitnes centra. Jedan post u svaka dva dana, na Facebooku i Instagramu, više su nego dovoljni.

Trudi se da ne budeš dosadan.

PLANIRANJE OBJAVA

Sve gore napisano još i nekako, ali ako ti kažem da ti je za svaki sajt, svaku stranicu koju vodiš, potrebna tabela objava za naredni mesec kada je tekući tek počeo?

I to ne prazna tabela.

Ne skicirana tabela.

Tabela sa fotkama, prilagođenim opisima i tekstovima koji idu na sajt, a koji su spremni i samo čekaju da pritisneš «publish»?

Ali mora tako, kako biste i ti i tvoj tim u svakom trenutku imali uvid u sve što vas čeka i kako biste najpametnije mogli da isplanirate i svoje vreme, kao i vreme svojih potencijalnih sagovornika.

Jesi li čuo za Trello? A Slack?

Ako nisi, ukratko: to su interne mreže kojima komuniciraš sa svojim timom i olakšavaš mu prijem i slanje informacije. Korisni programi, izguglaj.

NEMA RESURSA DO LJUDSKIH RESURSA

I na kraju, šta je ono što ti najvažnije kada planiraš objave?

Tvoj tim.

Ljudi koji se, u tvom slučaju, bave fitnesom – s jedne strane.

I čovek iza kompjuterskog ekrana, onaj koji o planu i njegovoj smislenosti razmišlja, koji ga kreira, a zatim, u dogovoru sa ostatkom tima planira kako i kada će on biti sproveden u delo.

Niko ne brani da taj čovek budeš ti, ali pre toga dobro razmotri vreme koje imaš, resurse kojima raspolažeš i koliko se razumeš u marketing strategiju.

O svemu tome možeš, barem u današnje vreme, da se informišeš na 1001 mestu.

Da rezimiramo.

Kanale komunikacije imaš, a zid u koji si na početku ovog teksta udario glavom sada deluje kao da i najslabiji povetarac može da ga sruši?

I šta onda čekaš, kada te iza njega čeka veoma uspešna komunikacija na društvenim mrežama? I uspeh na nebu weba?

Dunja Funduk, Brand manager kompanije iFIT

Budi u toku sa novostima iz sveta fitnesa i povoljnostima za kupovine sportske opreme

PRIJAVI SE