drugacijifitnes

LJUDI ŽELE DA TRENIRAJU LETI ALI IM MI NE DAMO

Kako se bliži leto stranice društvenih mreža sve su zagušenije raznolikim sadržajem, koji govori o značaju treninga tokom leta, o neželjenim efektima koji nastaju ukoliko dođe do duže pauze i tako dalje.

Lično smatram da je ovakav sadržaj potreban i da svaki fitnes centar, treba da napiše bar jedan blog ili možda snimi seriju edukativnih videa na pomenutu temu. Na tržištu kakvo je naše gde ne postoji još uvek dovoljno razvijena svest o fizičkoj aktivnosti, edukacija zauzima vrlo važno mesto u marketing aktivnostima.

Odmah da razjasnimo, ovaj blog neće biti posvećen očuvanju fizičke forme i teško stečenih rezultata.

Ovaj blog posvećujem očuvanju dobrih poslovnih rezultata u periodu leta koje predstavlja noćnu moru celokupnoj fitnes industriji.

Da budem iskren, ova tema nije bila planirana kao blog tema. Inspiraciju sam našao u mailovima i pozivima koje sam počeo da dobijam na dnevnom nivou u prethodnih deset dana. Radi se o menadžerima i vlasnicima klubova sa kojima sarađujem. Svaki mail ili razgovor bi počinjao istom rečenicom: ”Milane s obzirom da dolazi leto, broj članova se smanjuje i ulazimo polako u problem. Mislili smo da…”

Radeći ovaj posao naučio sam jednu izuzetno važnu lekciju. Problem se ne rešava tako što utrčiš u njega i u naletu adrenalina posežeš za prvim rešenjem koje ti padne na pamet. Jedan mudar čovek mi je rekao: “Kada u životu naiđeš na problem, zamisli sebe u pozorišnoj predstavi”. S obzirom da sam tada imao 15 godina manje, gledao sam ga sumnjičavo i nisam baš bio siguran da razumem kakve veze pozorište ima sa mojim problemima.

Kao i uvek odgovor stigne kada se najmanje nadamo, a najviše nam je potreban. Danas u treninzima koje držim menadžerima, imam vežbu koja zovem “Pozornica”. Zahvaljujući toj vežbi nastao je i sadržaj ovog bloga. Neću vam pisati o tome kako vežba izgleda, ali je ideja da se stvari sagledaju iz drugog ugla. Drugim rečim “Think out of the box”.

Pripremio sam scenografiju i predstava je počela da se odvija.

Odštampao sam sve primljene mailove, zapisao okvirno transkript svakog razgovora, zalepio sve na ogromnu tablu i počeo da analiziram, kako bih uočio grešku. Očigledno je da negde grešimo kada se problem odliva velikog broja članova tokom leta ponavlja iz godine u godinu.

U jednom trenutku počeo sam da primećujem rečenice tipa: “Mi ćemo smanjiti broj treninga”, “Naša ideja je da ukinemo ove programe”, “Mislili smo da nedeljom ne radimo”, “Uvešćemo dvokratno radno vreme”.

Jasno vam je, sve odluke i planovi za leto bili su u vezi isključivo sa smanjenjem troškova…

Logično zar ne? E pa nije.

Niko mi nije rekao: ”Milane naša prodajna strategija za letnji period je ta, naš marketing plan za leto je takav i takav, naša ideja da članovima tokom leta ponudimo je to i to.”

Tada sam shvatio, ljudi bi tokom leta možda i želeli da treniraju. Više je nego očigledno da im mi ne pružamo tu mogućnost.

Svi predlozi za poslovanje tokom leta, bili si usmereni na smanjenje troškova, pri čemu se ni najmanje ne razmišlja ono o čemu bi najviše trebalo, a to je član.

Uvek treba imati u vidu, da se troškovi mogu smanjiti do određene granice, pri čemu neretko to činimo na uštrb kvaliteta usluge ili iskustva korisnika, dok prodaja nema granice i uvek je usmerena ka ispunjenju potreba naših korisnika.

Zamislite da svako o svom prizvodu razmišlja na “fitnes način”.

Pretpostavljam da bi u tom primeru Coca Cola radila prodaju samo tokom vrelih letnjih dana, jer kome bi uopšte palo na pamet da taj osvežavajući napitak konzumira tokom hladnih zimskih dana. A onda se setimo čuvenih Coca Colinih prazničnih reklama i tokom prazničnih perioda to je prvo piće koje se nađe na našim trpezama. “Think out of the box”.

Moje sledeće pitanje je: šta se to radikalno menja tokom leta, da bi poslovanje moralo da trpi radikalne promene?

Temperature su više od prosečnih, ok – uključi klimu i rashladi prostor da bude prijatno za vežbanje.

Sezona je godišnjih odmora. Slažem se, ali koliko je onih koji na godišnji odmor odu na duže od 14 dana? Po povratku oni žele da nastave sa redovnim životnim aktivnostima. U njih spada i trening. Pogledaju vaš raspored i ne mogu nikako da se uklope u vaše restriktivne letnje termine ili satnicu.

Ljudi nakon posla, odlaze na kupališta. Kul – produži radno vreme da nakon toga dođe na omiljeni trening u tvom fitnes centru.

Hajde sada malo da se pozabavimo brojevima, da vidimo kako to u praksi izgleda.

Standardni fitnes centar u našem regionu ima u proseku 500 članova u sezoni i srednju vrednost članarina oko 3 000 RSD. Troškovi ovakvog centra na mesečnom nivou kreću se od 800 000 do 1 000 000 RSD. Uštedu koju možemo ostvariti restriktivnim merama ne može biti veća od 20%, što iznosi cca 200 000 RSD.

Po informacijama koje imam, prosečan fitnes centar tokom leta broj aktivnih članova smanji za 50%, što znači da se mesečni prihod u proseku umanji za 750 000 RSD.

Hajde sada da povučemo paralelu, smanjenjem troškova uštedeli smo 200 000 RSD, dok su nam prihodi umanjeni za 750 000 RSD. Prostom računicom dolazimo do zaključka da smo napravili minus od 500 000 RSD.

Benchmark fitnes centara širom Evrope koji se izdvajaju dobrim poslovnim praksama je umanjenje od 20% aktivnih članova tokom leta u odnosu na deo godine koju nazivamo sezonom fitnesa.

Za gore pomenuti fitnes centar to znači 100 članova manje. To je umanjenje prihoda tokom letnjih meseci od 300 000 RSD, u odnosu na umanjenje od 50% ostaje nam dodatnih 450 000 RSD na raspolaganju koji bi moramo priznati itekako dobro došli tokom jula i avgusta.

Postavlja se pitanje, šta oni rade drugačije?

Za početak, svoj fokus 365 dana u godini zadržavaju na članovima. Imaju jasnu strategiju poslovanja za svaki deo godine, imaju unapred pripremljen marketing plan i prodajne aktivnosti koje će provoditi i do godinu dana unapred.

A troškovi? Itekako misle o njima. Na način koji je mnogima od nas nepojmljiv, ali i dalje duplo više vremena potroše razmišljajući o svojim članovima.

Poslednje pitanje za tebe?

Ako si svestan činjenice da čovek svakog dana bez obzira na doba godine, ili deo sveta gde živi želi da izgleda lepo, da se oseća dobro da bude zdrav… Šta ćeš ti uraditi drugačije od onoga što si do sada radio, kada znaš da je moguće da sve to postigne baš u tvom fitnes centru?

Milan Ivetić, osnivač kompanije iFIT

Budi u toku sa novostima iz sveta fitnesa i povoljnostima za kupovine sportske opreme

PRIJAVI SE