drugacijifitnes

PERSONALNI TRENER NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Kako bi klijenti čuli za tebe i lakše mogli da te kontaktiraju, veoma je važno da, kao personalni trener, budeš prisutan na društvenim mrežama. Facebook? Obavezno. Linkedin? Obavezno. Istragram? Da.

U današnje vreme, pre nego što bilo šta kupimo, jasno je da ćemo se o tome prvo konsultovati sa Googlom i Facebookom, bilo da tražimo alat ili personalni trening. Kako bi ostvario svoj krajnji cilj – više klijenata, bitno je da budeš prisutan tamo gde su tvoji potencijalni klijenti.

Proleće je sjajno vreme da personalni trener pronađe svoje klijente, jer upravo tad ljudi shvataju da nisu postigli ono što su sebi još prošlog leta obećali, ali se potajno nadaju da još uvek nešto mogu da promene – jako brzo. Kako se u tu formulu uklapa personalni trener? Ukoliko znaju da imaju nekoga ko se tokom treninga posvećuje samo njima, klijenti često smatraju da su već na pola puta.

Bili u očajnoj potrazi za rešenjem u poslednji čas ili ne, svi smo postali prepametni za klasičan marketing, koji “iskače iz frižidera” i viče “kupi me!”. Umesto toga, potencijalne klijente ćemo zainteresovati ukoliko vide da zaista znamo o čemu pričamo. Moramo im ponuditi sadržaj na koji će se stalno vraćati – od snimaka treninga preko motivacije i kontunuiteta, do ishrane. Sve ovo će pokazati da zaista znaš šta radiš.

PERSONALNI TRENER NA FACEBOOKU

Kada klijentima postaješ dostupan na Facebooku, neka tvoja reklama ne bude tvoj Facebook profil, već kreiraj svoju stranicu – neće ti oduzeti mnogo vremena, a postići ćeš da izgledaš mnogo poslovnije, a tvoj posao ozbiljnije. Jasno ti je da moraš da izgledaš i nastupaš kao profesionalac i da zaista znaš o čemu govoriš, ali to ne pokušavaj predugačkim postovima na bilo koju temu. Da se ne lažemo, možda si napisao najbolji savet za mršavljenje na svetu, ali niko ga neće videti jer niko neće kliknuti na “see more”. Ukoliko nemaš svoj sajt Facebook notes mnogo je bolja opcija, a ukoliko imaš svoj sajt – nemaš problem.

Kao i u poslu, kvalitet tvojih postova je bitniji od kvantiteta. Dva do tri posta nedeljno su sasvim okej ukoliko sadrže neku inovaciju, novi savet o ishrani ili snimak vežbe. Motivacioni i šaljivi baneri su okej, ali izuzetno retko – više ne prolaze. U svojim objavama bitno je da pokažeš da ćeš se posvetiti svakom klijentu ponasob, praveći plan ishrane i treninga samo za njega. Vodi računa da potencijalni klijenti ne steknu utisak da ćeš na njih primeniti istu formulu kojom si ti sam došao do uspeha. U svetlu toga, svi klijenti gledaće tvoj fizički izgled, ali ne preteruj sa ličnim fotografijama jer ćeš ostaviti utisak narcisoidnosti, a niko od nas ne voli da bude etiketiran tako, zar ne?

Personalni_Trener

Kao i na treningu, komunikacija sa klijentom na društvenim mrežama mora biti jasna i nedvosmislena. Veoma je važno da ih nijednog trenutka ne dovedeš u zabludu obećavajući magične rezultate u roku od mesec dana – ti si personalni trener, nisi Hudini. Za figuru nekoga ko trenira godinama zapravo će morati i da treniraju godinama.

Interakcija sa klijentima mora biti veoma aktivna, klijenti ne bi smeli da čekaju duže od nekoliko sati na odgovor u inbox ili na određeni komentar. Već znaš i sam, komentari i lajkovi povećavaju vidljivost koju ne moraš da platiš. Znači što više komentara, vidljiviji si ljudima, plaćaš manje, a potencijalnim klijentima mnogo više znači svedočenje nekog drugog, nego sponzorisani post – super stvar.

Primer dobre prakse jeste lični logotip koji bi koristio kao profilnu fotografiju na bilo kojoj društvenoj mreži. Ukoliko osmisliš dobar logotip koji sadrži tvoje inicijale, ljudi koji pretražuju Facebook kucajući “personalni trener” mnogo lakše će zapamtiti i uočiti tvoju stranicu u mnoštvu nabildovanih momaka i devojaka ispred čijeg imena i prezimena se takođe nalazi zvanje personalnog trenera.

Veoma je važno da se u početku ne obeshrabriš. Svaka dobra stranica dugo se gradi i dugo stiče pratioce, šerove i lajkove koji će te dovesti do klijenata. S druge strane, kada jednom budeš smatrao da imaš ciljanu publiku koja ti je verna, postoji mogućnost da ćeš se zapitati – a gde su klijenti?  Možda će te iznenaditi informacija da će u proseku samo 2% ljudi koji su neku informaciju videli, zapravo i “kupiti” proizvod. Dobra vest u tvom poslu je ta što ti ne bi mogao da radiš sa ogromnim brojem klijenata.

PERSONALNI TRENER NA LINKEDINU

Linkedin je poslovna društvena mreža na kojoj ljudi pronalaze ili nude posao. Ona je zapravo tvoj lični poslovni rezime s jedne strane, ali i nepresušan izvor informacija sa druge. Kada odlučiš ko je idealna ciljna grupa sa kojom bi želeo da radiš, na LinkedInu ćeš je vrlo lako pronaći na osnovu onoga što voli, ne voli i čime se bavi – slično kao i na Facebooku. I sam znaš da se fitnes industrija stalno menja, prilagođavajući se potrebama društva, a prateći LinkedIn sigurno ćeš ostati upućen u sve inovacije, koje ćeš onda moći da uvrstiš u svoj trening.

Mogućnosti reklamiranja online su ogromne – od e-mail marketinga (ne, on nije mrtav), preko remarketinga, do klasičnog oglašavanja na Facebooku. Ove stvari ne zahtevaju da budeš profesionalac, već da se pitaš – šta je to što tvoji klijenti od tebe zapravo traže? I ne, ukoliko vide nekoliko snimaka vežbi za koje smatraš da su dobre, neće poželeti da ih rade sami kod kuće.  Pomisliće da si ti neko ko zna šta radi, nekoliko dana će se vraćati na tvoju stranicu i tražiti još korisnih saveta pre nego što te kontaktiraju i ostvarite potencijalnu saradnju.

Dunja Funduk, Brand manager kompanije iFIT

Budi u toku sa novostima iz sveta fitnesa i povoljnostima za kupovine sportske opreme

PRIJAVI SE