drugacijifitnes

KAKO ĆE SEO OPTIMIZACIJA DOVESTI ČLANOVE U TVOJ FITNES CENTAR?

Znaš li gde je najbolje sakriti leš?

Na drugoj strani Gugla.

Užasno otrcan fazon, ali najbolji moguć da objasnim koliki značaj SEO optimizacija ima i da ono što nudiš i prikažeš na pravi način, na pravom mestu.

KO JE SAD TAJ SEO?

Search engine optimization (SEO) iliti optimizacija sadržaja za pretraživače je ono što rangira tvoj sajt na Internet pretraživačima, po, po nekim procenama čak 200 faktora, u čiju važnost nikada ne možeš da budeš potpuno siguran jer pretraživači iz dana u dan menjaju svoje algoritme.

Ništa od ovoga ti nije jasno i na korak si da klikneš veliki crveni X u gornjem desnom uglu ekrana?

Ostani, prevod sledi.

KAKAV ZNAČAJ SEO OPTIMIZACIJA IMA ZA FITNES CENTAR?

Zamislimo, hipotetički, da imaš teretanu u Novom Sadu. Šta je to što će tvoj potencijalni član tražiti na Guglu ili bilo kom pretraživaču, tražeći tebe?

Logično «teretana Novi Sad».

Šta je to što ti treba da uradiš?

Treba u što više sadržaja svog sajta da ubaciš, stručno nazvano, ”ključnu reč” – teretana Novi Sad.

Ljudi, po navici, a i zato što smatraju da za tim nema potrebe, neće tražiti dalje od prvih nekoliko rezultata pretrage. Kada se izboriš za neko od vodećih mesta, ostaje ti da svojim sadržajem pokažeš svom potencijalnom članu da su i tvoji sadržaji u teretani kvalitetni – od sprava do instruktora.

Bitno je da svoj sajt podesiš tako da ga pretraživači prepoznaju kao bitnog i korisnog za posetioce. Kao takvog će ga postaviti na vrh organske pretrage, ispred konkurentskih web sajtova.

Ukoliko zanemariš značaj optimizacije sajta – izgubićeš klijente, jačanje brenda i naravno zaradu.

Jednostavno rečeno – ako sajta nema na prvoj stranici Gugla, kao da tvog biznisa nema uopšte.

ODAKLE POČETI?

Sajt će biti mnogo bolje rangiran ukoliko ga od samog početka optimizuješ tako da ga pretraživači prepoznaju kao sadržaj koji za korisnike ima veliku vrednost. Ukoliko već imaš sajt, iz zaostatka ćeš pobeći tako što ćeš svaki, ali baš svaki blog, vest, testimonijal, naknadno optimizovati.

Relativno mnogo posla, slažem se, ali bolje da ti rad donese benefite i nove članove, nego da neoptimizovan sajt ne služi ničemu.

KAKO NASTAVITI?

Svaki sledeći blog optimizuj.

Neka od osnovnih pravila su sledeća.

Naslov mora sadržati ključnu reč.

Meta deskripcija mora imati ključnu reč.

Kao i URL.

Ključna reč se u tekstu ne sme zauzeti više od 5% prostora čitavog teksta.

Fotografije koje ubacuješ u blog ili vest trebale bi da nose naziv ključne reči.

Ključna reč mora se pojaviti u barem jednom podnaslovu.

Čitav tekst ne bi trebao da ima manje od 300 reči.

Obavezno linkuj ka dugim blogovima/vestima sa svog sajta.

Misliš da ne možeš da pratiš sve ove korake sam i da o njima razmišljaš svakog trenutka?

I ne treba.

Yoast SEO plugin za WordPress će ti koristiti tako što će ti, dok edituješ tekst, pokazivati koje od ovih koraka si uspešno ispunio, a koje treba da popraviš. Sve dok se u gornjem desnom uglu kod informacije o SEO ne pojavi zeleni kružić – to znači da je vest dobro optimizovana.

NE OPTIMIZUJEŠ ZA PRETRAŽIVAČ, VEĆ ZA KORISNIKA

Verovatno najvažniji savet koji treba da pratiš.

Ne razmišljaj o ključnoj reči koja nema konkurenciju na pretraživačima, jer uzalud je prvo mesto u pretrazi po ključnoj reči koju niko nikad neće zapravo ukucati u pretraživač.

Treće mesto u pretrazi po traženoj ključnoj reči je bolje od prvog po nelogičnoj.

I još jedna važna informacija. Pretraživač je pametniji nego što mislimo. Ukoliko proceni da je prevaren i da su podaci upisivani u tražena polja u WordPressu samo kako bi se SEO prikazao kao dobar, a da tekst zapravo nema nikakvu vrednost za korisnika, moguće je da će ceo tvoj sajt biti banovan.

Zato ne pokušavaj da varaš.

NEKA TE NAĐE I ONAJ KO MISLI DA UOPŠTE NE TRAŽI FITNES CENTAR

O značaju blogova i kako bi oni mogli da ti donesu značajan broj novih članova, već si čitao na našem blogu.

I njih je značajno optimizovati, kako bi ga lako našao veliki broj ljudi.

Na primer, ukoliko me zanimaju najbolje vežbe za oblikovanje stomaka, u pretraživač ću upisati upravo to – ”najbolje vežbe za oblikovanje stomaka”.

Hop – instruktor tvog fitnes centra je pisao baš na tu temu. Sadržaj je dobro optimizovan, eto me na sajtu tvog fitnes centra. Kada pročitam blog i ukoliko mi se svideo, velika je verovatnoća da ću nastaviti da surfujem njime u potrazi za korisnim savetima. Ako ih nađem još nekoliko, počeću da umesto problema kojem tražim rešenje u pretraživač kucam ime tvog fitnes centra, koje će me odvesti u oazu fitnesa i zdravog života.

Kada shvatim da su tvoji instrukori kul, da znaju o čemu pričaju, a da ja ipak ne mogu sve te savete da ispratim sama – eto mene u kartici ”kontakt” na tvom sajtu, a nedugo zatim pokucaću i na tvoja vrata – ne virtuelna, već prava.

PRVO MESTO JE LAKŠE ZARADITI NEGO ODRŽATI

Pošto je završena početna SEO optimizacija, koja se radi uporedo sa izradom sajta, sajt je neophodno i održavati.

I to ne samo u smislu održavati ga živim, objavljujući vesti i blogove.

Potrebno je stalno pratiti rezultate. Prati posećenost sajta, kao i inovacije u svetu digitalnog marketinga koje dolaze i prolaze na gotovo nedeljnom nivou. U skladu sa njima menja se i sajt, kao i način optimizacije. Pored inovacija, stalno se uvode novi algoritmi, a sve ovo o čemu ti sad čitaš, počinje da upoznaje i konkurencija.

Put do prve stranice pretraživača nije lak, niti kratak. Između šest meseci i godinu dana trebaće ti da vidiš rezultate, ali gotovo je sigurno da će se isplatiti.

Dunja Funduk, Brand Manager kompanije iFIT 

Budi u toku sa novostima iz sveta fitnesa i povoljnostima za kupovine sportske opreme

PRIJAVI SE