drugacijifitnes

ZAŠTO TVOJ BLOG POST NIJE ČITAN, A DOBAR JE?

Bez obzira da li se radi o fitnes centru ili si personalni trener, nije tajna da je potrebno da imaš svoj sajt. Još manje je tajna da je izuzetno važno da tvoj sajt ima blog. Ovog puta neću pisati o značaju koji blog post ima, to vas čeka u narednom tekstu, već ćemo se fokusirati na to kako da vaš blog bude što čitaniji i da ima veliki broj pregleda.

U startu imam pitanje za tebe.

Koliko puta se desilo da sebi kažeš ”to je to, ovaj blog post je kruna mog znanja”, da ga pustiš na talase web okeana i čekaš?

Čekaš, čekaš…

Svakog sata proveravaš broj pregleda, lajkova i šerova, pa se razočaran analitikom zapitaš zašto niko ne prepoznaje kvalitet koji nesumnjivo, skromno smatraš, nudiš?

Pa se više ne radi čak ni o tome što se ono što prodaješ, očigledno neće prodati, stvar postaje lična.

Da li ti je ovaj osećaj poznat? I najveći profesionalci ga imaju.

Ako iz iskustva znaš da je tekst kvalitetan, onda je jasno da nije čitan zato što ga niko nije ni video.

Kako ga niko nije video kad je dobro optimizovan za Internet pretraživače, a boostovan je i na društvenim mrežama?

NASLOV JE OMANUO

Surov, ali iskren odgovor. Nikome na prvi pogled nije bilo zanimljivo ono što je pročitao. A ako na prvi pogled nije zanimljivo na webu, drugi pogled sigurno nećeš dobiti. Internet je mnogo drugačiji od novina i odmah čitamo ono što nas zainteresuje.

Ako nam deluje kao da bez toga možemo da živimo, nećemo mu se vratiti posle ručka – kada inače u novinama čitamo zabavne strane – jer su šanse da ga opet pronađemo ravne nuli.

Surfujući internetom mi ne čitamo – mi skeniramo. Što znači da imaš tačno jednu sekundu da privučeš i zadržiš pažnju čitaoca.

Blog_post

KREATIVNOST NE RADI NA DUGME

Zaista ne radi, ali ni Usain Bolt nije najbrži čovek na svetu već osam godina zato što pred trku svoju želju šapne zlatnoj ribici, već zato što trenira svakog dana. Analogijom zaključi da treba da pišeš, pišeš i pišeš. Ne samo naslove, bilo šta, sve.

Naslov koji ti je prvo pao na pamet ne mora da bude i konačan. Napiši pet, deset, petnaest verzija. Neka liče ili neka nemaju veze jedna sa drugom. Vodi računa da ne budu predugački, jer pretraživač prikazuje 65 karaktera, a poslednje što želiš je da naslov ostane nedorečen.

Čim si počeo da čitaš moj tekst shvatio si da se radi o naslovima i kako su oni ti koji privlače pažnju. Da li bi uopšte počeo da čitaš da je naslov glasio ”Naslov je bitan”?

Znam, ni ja.

Zato je, u primeru koji trenutno čitaš, pobedila tek šesta opcija.

Preteruju li onda kada kažu da naslov ima težinu 75 odsto teksta? Pa ako zbog neprivlačnog naslova niko ne klikne na tvoj tekst, onda ima težinu od 100 odsto.

GDE GREŠIŠ?

Hajde da vidimo na konkretnim primerima.

”PRIČA IZ TERETANE”– zašto bi ikoga zanimala priča iz teretane nekog koga ne poznaje?
Ali ”OVAKO SAM POČEO DA IDEM U TERETANU SVAKI DAN – IME I PREZIME” je skroz okej.

”TRAIN WHERE YOU FEEL HAPPY” – obraćaš se na engleskom članu svog fitnes kluba u Srbiji? Zašto? I kako bi zvučalo recimo ”TAMO GDE SE OSEĆAŠ DOBRO”.

”BUDITE UVEK U DOBROJ FORMI” – bla, bla. Ali podnaslov ovog teksta bi privukao mnogo više pažnje, da se našao na pravom mestu:
”12 DOKAZANIH NAČINA DA SAČUVATE DOBRU FORMU” .

Treba li onda da slušaš savet i naslovu posvetiš polovinu vremena koje ti inače treba da napišeš blog post? Možda će prvih nekoliko pokušaja biti katastrofalni i srušiće ti čitavu koncepciju objava, ali kada se uhodaš neće ti oduzeti ni približno toliko truda.

DA LI MORAM DA ZNAM NASLOV PRE NEGO ŠTO POČNEM DA PIŠEM BLOG POST?

Suprotno mišljenju uticajnih kopirajtera sa našeg podneblja, sklona sam mišljenju da tok misli ne treba prekidati.

Kažu da ako si siguran u temu svog blog posta naslov se piše sam. I piše se prvi. Smatram da u trenucima bavljenja određenom temom i dok smo posvećeni samo njoj, rezonski razmišljamo i setićemo se fraza i sintagmi kojih se nikada ne bismo setili dok ispred nas stoji beli papir – na stolu ili na ekranu.

Zato razmišljaj što šire. I ne opterećuj se naslovom. Kad se blog post složi, naslov će doći sam. Na umu imaj da tvoj čitalac na umu ima samo jednu stvar – sebe. Kliknuće samo na ono što je njemu važno i što će mu biti korisno. Zato mu nešto korisno daj i u naslovu, daj mu: razloge, načine, savete, trikove, ideje – u svom naslovu. Ali nemoj ga razočarati.

Ako mu u naslovu ponudiš trikove kojima će zavarati glad ili razloge zbog kojih treba da trenira barem četiri puta nedeljno, onda mu ih i daj. ”Prevara” će upaliti jednom ili dva puta, na trećem tekstu videćeš ogroman pad. I nikada ih nećeš vratiti.

Na kraju, izuzetno je važno da shvatiš – imati nečiju pažnju makar i na taj sekund koji mu treba da tvoj naslov skenira, velika je privilegija. Koji izgovor onda imaš da tu pažnju ne iskoristiš? Ako imaš kvalitetan sadržaj, sada ti je lako da pronađeš svoje tržište.

Imaš sadržaj – imaš tržiste. Naslov je problem? Jedan od 15 sigurno će upaliti, samo mu se posveti.

Dunja Funduk, Brand Manager kompanije iFIT

Budi u toku sa novostima iz sveta fitnesa i povoljnostima za kupovine sportske opreme

PRIJAVI SE