Kada ste poslednji put otvorili Telefonoteku? Za one mlađe, Telefonoteka je nekada bila knjiga koja se dobijala u sandučetu sa ostalom poštom, i bila je (kao što je još uvek) spisak prodavnica, zanatlija, usluga i ostalog što vam može biti potrebno.
Papirno vreme je, ipak, davno iz nas. Kako onda ljudi traže ono što im je potrebno? Kako će vaši budući članovi pronaći baš vaš fitnes centar?
Odgovor je, naravno – internet. Od cvećara do fitnes centara, sve što ljudi žele pronalaze na svom izabranom internet pretraživaču, što je u većini slučajeva Google.
Lako je pomisliti da je sajt jedino što vam je potrebno za uspeh na polju digitalne komunikacije i marketinga, ali ipak nije sve tako jednostavno.
SEO nudi odgovor
Kada ste poslednji put otišli da drugu stranicu Google pretrage? Recimo da ste tražili opremu za vaš centar na Google-u. Koji rezultat ste posetili? Onaj na samom dnu stranice? Onaj na drugoj ili trećoj strani pretrage? Ili neki od onih pri vrhu?
Iskustvo i istraživanja različitih marketinških organizacija i zajednica dokazalo je da oko 50% ljudi izabere da klikne na prvi rezultat Google pretrage, a manje od 1% poseti drugu stranu pretrage.
Tajna toga kako da vaš fitnes centar postavite na prvu stranu Google pretrage krije se u SEO praksama, to jest, Search Engine Optimization.
Optimizacija za internet pretraživače, iliti SEO, znači da vaš sajt prilagođavate i optimizujete tako da Google može da ga “pročita.” Tek kada Google može da pročita vaš sajt, onda ga ocenjuje, a tek na osnovu toga određuje da li ćete se naći na privilegovanih prvih 5 rezultata ili na zapuštenoj, nikad otvaranoj, drugoj ili trećoj stranici pretrage.
Kako vas Google rangira
Dalje ne možemo nastaviti bez da ne pojasnimo koncept ključnih reči. Ključne reči su one koje ljudi koriste u Google pretrazi. Ključne reči relevantne za cvećaru će biti, na primer, “cvećara sombor,” a za fitnes centar mogu biti “fitnes centar beograd.”
Ovo znači da ako u Google ukucamo “fitnes centar beograd,” naši rezultati biće sajtovi koji su optimizovani za ključne reči “fitnes centar beograd.” Svaki od sajtova na listi optimizovali su svoje home stranice za baš taj skup ključnih reči. Problem sa ovakvom optimizacijom je što je veoma teško stići na prvu stranu.
Srećom, postoji mnogo pametniji način da optimizujete svoj sajt.
Svaka stranica sajta može biti optimizovana za različite ključne reči
Ljudi pretražuju isključivo ono što ih zanima. Ovo znači da će neko ko je zainteresovan za trening možda tražiti “ojačati mišiće.” Ako uradite Google pretragu za taj par reči, videćete da su prvi rezultati tekstovi magazina, online portala i ostalog.
Kao jedan kvalitetan fitnes centar, možda nudite usluge personalnog trenera. Možda znate baš pravi način kako neko može ojačati mišiće. Zašto vi ne biste bili ti koji su na prvom mestu pretrage?
Ukoliko iskoristite SEO i optimizujete jedan svoj blog post za ključne reči “ojačati mišiće” za nekoliko meseci vi ćete biti ti koji će biti na prvoj stranici pretrage. A ako ste na prvoj stranici, znači da će ljudi posetiti baš vaš sajt. A kada su ljudi već na vašem sajtu, sigurno će nekoliko njih postati vaši članovi.
Nemojte izgubiti iz vida šta je najbitnije – znati i razumeti šta vaše ciljne grupe žele da znaju. Ako znate da vaša ciljna grupa na Google-u traži odgovore na pitanja kao što su “kako brzo smršati” ili “kako povećati eksplozivnost” – pametna upotreba SEO praksi znači da ćete napraviti blog postove o tim temama i da ćete ih optimizovati za baš te ključne reči.
Vaši prvi SEO koraci
Prva i osnovna stvar za SEO za fitnes sajtove je da adresa vašeg sajta sadrži neke od ključnih reči za koje želite da se optimizujete. Adresa vašeg sajta tako može da sadrži reči “fitnes centar,” “fitnes klub,” “fitnes” ili nešto slično. Potrudite se da početna, tj, home stranica takođe bude optimizovana za te ključne reči.
Sledeća stvar o kojoj se morate pobrinuti je brzina vašeg sajta. Vaš sajt se mora učitavati brzo kako na desktop i laptop računarima, tako i na mobilnom telefonu. Kako bi još više uvećali brzinu vašeg sajta, morate smanjiti veličinu svih vizuala koje koristite. Na primer, loše je ako slika na vašoj početnoj stranici zauzima 3MB memorije. Najbolje je da svaki vizual ne zauzima više od 300kb memorije.
Vaša stranica mora biti bezbedna. Tokom dobavljana hosting paketa za vaš sajt, vodite račina da imate SSL sertifikat. Što se SEO tiče, Google će vas automatski rangirati niže ako vaš sajt nema ovaj sertifikat i nije bezbedan.
Optimizacija blog postova i ostalog sadržaja za vaš fitnes klub
Što se tiče blog postova i ostalog sadržaja, postoji nekoliko odrednica koje valja pratiti. Ukoliko koristite WordPress za vaš sajt, ove odrednice će vam biti dostupne na stranici u vidu Yoast plug-in. Yoast će ocenjivati SEO tokom pisanja stranice, tako da odmah možete da vidite šta treba da popravite kako bi Yoast oznaka pozelenela – to znači da ste odlično optimizovali stranicu.
Osnovne odrednice za optimizaciju jednog blog posta su:
- Blog post mora biti smislen, informativan i takav da čitaocu zaista pruža vrednost,
- Blog post ne sme biti kraći od 300 reči, a optimalna dužina je između 600 i 2000 reči,
- URL vašeg posta treba da sadži u sebi ključne reči,
- Glavne ključne reči bi trebalo da se nađu u naslovu, po mogućstvu već na prvom mestu,
- Ključne reči treba da se pojave u podnaslovu (H2) posta bar jednom,
- Glavne ključne reči ne smeju da zauzimaju više od 5% teksta,
- Svaka slika unutar teksta mora da ima naslov i rezervni tekst (alt text) koji u sebi sadrži ključne reči,
- U vaš post treba da uključite linkove koji vode na druge stranice vašeg sajta,
- U vaš post takođe možete uključiti linkove koji vode ka drugim sajtovima,
- Morate uključiti meta opis blog posta (Yoast plug-in ovo označava snippetom, tj, fragmentom koji se nalazi pri dnu stranice gde stvarate svoj blog post).
SEO za fitnes sajt ne prestaje
Imajte na umu da se optimizacija sajta vrši onoliko dugo koliko sajt držite aktivnim. Google će prepoznati ako niste ažurirali svoj sajt duže vreme, i tada će vas automatski rangirati niže.
Potrudite se da redovno objavljujete novosti na vašem sajtu. To će vam pomoći ne samo u rangiranju za odabrane ključne reči, nego i u rangiranju vašeg celokupnog sajta na Google pretraži.
Kada ćete videti rezultate
Najvažnije je strpljenje. Zavisno od potražnje ključne reči kao i konkurencije, rezultate možete videti za nekoliko meseci, ali se nemojte iznenaditi ako rezultati dođu tek nakon godinu dana.
Prvobitno, zatim i ažurno, optimizovanje sajta po SEO praksama kako bi ga pretraživači “pročitali,” a zatim i rangirali ima povratne rezultate koje ne možete kupiti. Samim tim što ćete biti pri vrhu onih Google pretraga koje su vašim ciljnim grupama bitne, dobijate pristup pažnji, vremenu i poverenju potencijalnih članova.
Ipak, ko će još da se bakće sa Telefonotekama?