Trening

Strah koji je izazvala pandemija virusa Covid-19 – koronavirus, predstavlja dobar podsetnika da je redovno vežbanje sastavni deo života, koje ujedno predstavlja i najbolju odbranu našeg tela od bolesti.

Ako pratite trenutnu situaciju dobro ste upoznati sa merama opreza: redovno i temeljno perite ruke, ako kašljete ili kijajte radite to sa maramicom na ustima ili podizanjem vašeg lakta, redovno dezinfikujte sve površine, samoizolacija je neophodna ako posumljate da ste bili u dodiru sa zaraženom osobom. Sve dok se ne razvije vakcina, koja će sprečiti virus, ovo su sigurnosne mere kojih se trebate pridržavati, kako bi sprečili širenje virusa covid-19.

Dok ovo čitate dobra vest je da verovatno radite najbolju stvar koju možete da podignete svoj imunitet i pripremite telo da se bori protiv bolesti – redovnim vežbanjem.

Kao što smo prethodno govorili, da je vežbanje pilula smatralo bi se čudesnim lekom, najboljom medicinom, toliko moćnom kao što su moćni efekti vežbanja koji utiču na opšte zdravstveno stanje, pomažu kod koštano-mišićnih oboljenja, kardiovaskularnih problema, dijabetesa, multiple skleroze, mentalnog zdravlja, anksioznosti i depresije.

Dakle, osim želje da budete jači i mršaviji postoje još tri velika razloga zašto se treba redovno vežbati – da ih nabrojimo ako ih niste već sami svesni:

Vežbanje pruža podršku izgradnji imunog sistema

Vrlo je jednostavno – dobra fizička spremnost podiže i imuni sistem celog tela. U osnovi, vežbanje ubrzava cirkulaciju i mobiliše bela krvna zrnca, jedna od glavnih odbrana protiv štetnih mikroba. Preporučuje se najmanje 150 minuta umerenog aerobnog vežbanja ili 75 minuta visokointenzivnog vežbanja nedeljno, ali u svakom slučaju svako vežbanje je bolje od nevežbanja. Jedno od istraživanja je pokazalo da 30 minuta brzog hodanja utiče na povećanje cirkulacije prirodnih ćelija “ubica” i drugih odbrambenih organizama imunog sistema u krvi.

Smanjuje rizik od hroničnih oboljenja

Američki koledž Sportske Medicine sproveo je projekt “Exercise Is Medicine” koji dokumentavao veliki broj zdravstvenih benefita dobijenih vežbanjem, uključujući smanjenje od prekomernog povećanja telesne težine (sa propratnim zdravstvenim problemima, uključujući dijabetes) poboljšanje kardiovaskularnog sistema (smanjuje se rizik od hipertenzije i moždanog udara). Ceo projekt je pokazao da se smanjuje rizik svih bolesti, koje mogu uzrokovati smrt, kod ljudi koji redovno vežbaju. Druga šira analiza koja je provedena 2009 pokazala je da su isti benefiti bili vidljivi kod ljudi koji su imali neku vrstu hroničnog oboljenja.

Jača vaše mentalno zdravlje

Velike količine stresa negativno utiču na naše hormone i imuni sistem, ali vežbe uključujući i yogu doprinose da se na najbolji način izborimo sa svakom vrstom stresa. Brojne studije su pokazale da redovna fizička aktivnost doprinosi boljem mentalnom zdravlju, smanjuje osećaj anksioznosti i depresije, usavršava kognitivne funkcije, unapređuje kvalitet života i poboljšava san. Najnovija istraživanja iz oblasti neuro nauke pokazuju da svaki vid fizičke aktivnosti, čak i one umerene može pozitivno uticati na zdravlje.
Niko ne želi da kaze da vežbanje može da zameni konvencionalnu medicinu i niko ne zeli da pokaže da vežbanje može da pomogne pri lečenju ispred medicine, ali od 2013 veliki broj studija, koji se bavio ovom tematikom, pokazao je da su osobe koje su redovno vežbale imale bolju mogućnost da se izbore sa hroničnim oboljenjima.

Ukratko, redovno vežbaje je dobro za zdravlje, nastavite sa njim.

 

Ukoliko smatrate da ste dobili korisne informacije, kliknite na baner ispod da se prijavite na našu newsletter listu. iFit tim konsatantno priprema sadržaj čiju efektivnost potvrđuje naše višedecenijsko iskustvo, koji vam može pomoći da ostanete u toku sa fitnes industrijom, da radite na daljem razvoju i unapredite poslovanje.

iFit E-novosti