Kako su zemlje Balkana po završetku karantina, među prvima u svetu, otvorile vrata sportsko rekreativnih centara, prvi rezultati poslovanja u šestom mesecu pokazivali su da će se sve brzo vratiti na staze stare slave, međutim tok poslovanja se promenio.
Svetski neprijatelj br. 1 “COVID-19” nam je ponovo dao do znanja da ga ne poznajemo dovoljno i da je prepun iznenađenja.
Krajem šestog meseca na iznenađenje svih nas broj zaraženih širom sveta počeo je da raste, a mediji su kao i uvek odigrali svoju ulogu u zastrašivanju kako bi smo u većoj meri počeli da poštujemo preporučene mere kriznog štaba.
Zbunjeni trenutnom situacijom u kojoj smo se našli postavlja se pitanje šta dalje i kako će izgledati jesen kojoj smo se uvek radovali.
Nije tajna da fitnes zajednica na Balkanu ima pasivan pristup menadžmentu i da nismo ljubitelji inovacija i brzih promena, a to je upravo ono što igra protiv virusa COVID-19 od nas zahteva.
Do početka nove fitnes sezone ostalo još svega mesec dana, iako se mnogima čini da gubimo tlo pod nogama, duboko verujem da se još igra prvo poluvreme i da se dosta toga može uraditi kako bi smo izvojevali pobedu.
Potrebna je bza promena taktike, moguće i strategije, jer centri i klubovi i dalje rade, što znači da meč i dalje traje a samo od nas zavisi krajnji rezultat.
Da li će nas COVID-19 eliminisati iz igre, ili ćemo mi naučiti kako se igra i pobeđuje takav protivnik.
U prethodnom periodu pisali smo na temu: “Kako da zadržite članove aktivnim i angažovanim” , tokom krize izazvane korona virusom, sada ćemo se više posvetiti tome šta vi kao organizacija možete preduzeti da iz ove utkamice izađete kao pobednik.
Promenite očekivanja
Krajem prethodne godine, velika većina imala je jasan plan za 2020. godinu, postavljene ciljeve i jasna očekivanja.
Rezultati koje smo postizali u prva dva meseca ukazivali su na to da bi ova godina mogla da premaši naša očekivanja.
Onda smo ušli u zlokobni treći mesec i desilo se ono što niko nije mogao ni da zamisli.
Sada je već jasno da je većina poslovnih planova pala u vodu, o razvoju poslovanja u ovakvim uslovima bar kada je tradicionalna fitnes industrija u pitanju nema govora.
Naš primarni cilj u periodu koji je pred nama treba da bude održavanje likvidnosti poslovanja, jer se u ovom trenutku veliki broj klubova bori za opstanak.
Zato je važno da se vratimo na početak, da promenimo postavljene ciljeve samim tim i očekivanja koja imamo za ovu godinu.
Zašto?
Svaki put kada ne postignemo ono što smo zamislili doći će do pada motivacije, a ukoliko ova pojava bude učestala vrlo je verovatno će doći i do gubitka želje da radimo i stvaramo.
Ovo je definitivno period kada ćemo sa mnogo više truda postizati znatno manje od onoga na šta smo navikli, ali sve dok taj rezultat ispunjava naša (nova) očekivanja, imaćemo motiv zbog kojeg idemo dalje.
Na kraju postoji li veći motiv od činjenica da ćemo sačuvati svoj posao i kada sve ovo prođe, a proćiće, nastavljamo dalje mentalno snažniji i sa mnogo više iskustva i znanja.
Prihvatite novu realnost
Što pre prihvatimo “novu realnost” to će učiniti i naši članovi.
Svakodnevno se čuju komenatri koji dolaze upravo iz fitnes centara:
“Kako da treniraju sa maskom”?
Ako je naša nova ralnost trening sa maskom i ukoliko nam to može pomoći u sprečavanju širenja virusa, i u činjenici da će se vežbači osećati sigurnije onda je potrebno da učinimo sve što je u našoj moći da ljudima približimo trening sa maskom na licu.
Jedna stvar je sigurna bez obzira koliko dugo virus bude sa nama, život mora da se nastavi, industrija neće stati. Prestaće samo da rade pojedinci koji nisu znali ili nisu želeli da prilagode uslove poslovanja novoj realnosti.
Marketing i komunikacija
Marketing ima ključnu ulogu u svakoj fazi razvoja ili održanja poslovanja. Kao što je slučaj sa postavljenim ciljevima, slično se može reći i za marketing aktivnosti.
Svet se menja samim tim mora i način na koji promovišemo ono što radimo.
Velika većina u fitnes industriji je svoj marketing zasnivala na rezultatima koji su primarno usmereni na fizički izgled i dobar osećaj koji nam treninzi mogu pružiti.
Danas kada su životi ljudi širom sveta ugroženi i kada smo svesni činjenice da upravo mi iz fitnesa možemo odigratri značajnu ulogu u prevenciji i zaštiti zdravlja pitanje je zašto i dalje u prvi plan stavljamo treninge koji će nam pomoći da “zategnemo zadnjicu” ili izgradimo trbušnjake o kakvima smo sanjali.
Live streaming i treninzi na zahtev (On demand)
Tokom karantina veliki broj fitnes klubova širom sveta, počeo je sa live streamingom treninga kako bi obezbedili određeni cash flow i kako bi ostali povezani sa svojim članovima.
Iako je online model, mnogim pristalicama tradicionalnog načina poslovanja bio nezanimljiv, istraživanja kažu da 80% fizički aktivnih ljudi svoju aktivnosti sprovode koristeći mobilne aplikacije i online treninge.
Imajući u vidu da niko sa sigurnošći ne može tvrditi kada bi se situacija mogla u potpunosti stabilizovati, i da će strah biti prisutan do samog kraja live striming i treninzi na zahtev su rešenje za sve one koji žele da ostanu fizički aktivni ali ne žele tu aktivnosti da sprovode na javnim mestima.
Imajte na umu kada je online biznis u pitanju da nema ograničenja.
Vaša virutelna sala ima neograničen kapacitet a vaše usluge zbog većeg broja ljudi mogu biti znatno jeftinije i time dostupnije široj populaciji i naravno to ne moraju biti samo ljudi koji žive u gradu u kojem se nalazi vaš fitnes centar.
Čak i kada korona bude zaboravljena, online treninzi mogu biti sjajan dodatak vašem tradicionalnom poslovnom modelu i novi profitni centar vašoj organizaciji.
Virtualni treninzi kao budžetsko rešenje za grupni fitnes
Ograničeni kapaciteti predstavljaju veliki izazov za klubove koji u svojoj ponudi imaju grupne fitnes treninge, a ne retko se dešava da instruktori kao i članovi otkazuju svoj dolazak zbog straha koji je prisutan kod većine.
Idealno bi bilo da možemo da povećamo broj treninga a smanjimo broj vežbača u grupi, međutim veći broj treninga znači povećanje troškova, što u ovim okolnostima nikako ne može biti prihvatljivo.
Postavlja se pitanje kako zadovoljiti potrebe članova, poštovati propisane mere i zaštiti kako svoje zaposlene tako i vežbače manjim kapacitetom ljudi na treningu, a da pri tom sve ukupno bude isplativo.
Odgovor leži u kombinaciji virtualnih i treninga uživo.
Uvođenjem virutalnih treninga u ponudu fitnes centra otvarate mogućnost da treninge održavate tokom celog dana, bez dodatnih troškova za angažovanje instruktora.
Na ovaj način ćete vašim članovima dati više opcija, rasteretiti udarne termine i pružiti dodatan osećaj sigurnosti zbog manjeg broja ljudi u sali i samim tim i nivo higijene držati na višem nivou.
Jedno od najpoznatijih i najdostupnijih rešenja za virtualni fitnes jeste Les Mills Virutal koji se za kratko vreme može implementirati. Sve što vam je potrebno jeste projektor i iPad, na kojem putem aplikacije možete zakazati neograničen broj termina i birati različite formate najpopularnijih Les Mill treninga.
Sada želim da zamislite da je sudija svirao kraj prvog poluvremena u kojem gubite sa 1:0, ulazite u svlačionicu i imate 15 minuta da odlučite kako ćete igrati drugo poluvreme.
Protivnik je nepredvidiv ali ne i nepobediv!
Šta čete uraditi drugačije u drugom poluvremenu?
Ukoliko smatrate da ste dobili korisne informacije, kliknite na baner ispod da se prijavite na našu newsletter listu. iFit tim konsatantno priprema sadržaj čiju efektivnost potvrđuje naše višedecenijsko iskustvo, koji vam može pomoći da ostanete u toku sa fitnes industrijom, da radite na daljem razvoju i unapredite poslovanje.