Fitnes je postao goruća tema na društvenim mrežama još od uzdizanja Instagrama i generiše milione novih postova svake nedelje u fitnes centrima i van njih.
Uprkos moru selfija iz fitnes centara sa heštegom #FitFam, relativno mali broj profila je bio sposoban da se održi i probije, te da oformi lojalnu zajednicu pratilaca koji će biti privrženi fizičkoj aktivnosti na duže staze.
Kayla Itsines i Joe ‘The Body Coach’ Wicks predstavljaju izuzetke kada su instruktori u pitanju. Njihovi instagram profili privukli su pažnju fitnes fanova širom sveta i to su prepoznali mnogi poznati brendovi koji “podržavaju” njihov rad.
Velike napore uložio je Equinox u kampanju ‘Commit to Something’, kao i pionirski pokušaj Crunch Fitnessa da stave članove u središte pažnje, ali i dalje se čini da nije iskorišten pun potencijal društvenih mreža kako bi se privukli vežbači i širila ideja o značaju fizičke aktivnosti.
Postavlja se pitanje: Na koji način možemo motivisati i inspirisati pratioce da postanu i ostanu fizički aktivna koristeću društvene mreže?
U nastavku ćete pronaći sedam predloga pogodnih za upotrebu društvenih mreža, koji su ključni da se probijete kroz masu ponuđenog sadržaja i stvorite svoju armiju fitnes fanova.
1. Ključ je u zajednici na društvenim mrežama
Digitalne tehnologije daju mogućnost da se pojedinac na ličnom nivou poveže sa brendom ili sa istomišljenicima. Razlog tome je da ljudi žele da osećaju pripadnost tj žele da budu deo zajednice.
Sa sve većom konkurencije na društvenim mrežama, stvarno povezivanje sa ljudima pomoćiće da jačate svoj brend i zadobijete poverenje vaših pratilaca.
I kada uspete u tome, tek ste zagrebali površinu. Održavanje grupe i zajednice na društvenim mrežama zahteva mnogo vremena, ali pruža i mnoštvo mogućnosti.
Zato se pripremite na naporan rad ako sve krene putem uspeha.
2. Sadržaj na društvenim mrežama koji kreiraju korisnici -UGC
Već je viđeno dosta video sadržaja koji na kreativan način žele da izvuku najbolje od trenutne situacije. Mnogi od njih su povezani sa fitnesom, a najviše interesovanja pobudio je onaj sa Španskim instruktorom koji vodi trening sa svog krova za vreme tranja pandemije izazvane korona virusom.
Prema nedavno sprovedenoj studiji 85% korisnika pronalazi da (UGC – user generated content) sadržaj koji kreiraju korisnici ima više uticaja na ciljnu grupu nego brendirani sadržaj.
UGC ne angažuje samo korisnike tj pratioce, već i vama dozvoljava da kreirate više sadržaja sa malo resursa. Pruža i mogućnost da zajedno sa zajednicom radite na novim idejama.
Kako bi povećali UGC razmislite šta inspiriše zajednicu da deli sadržaj i kako vi možete inspirisati korisnike da kreiraju sadržaj koji i vi možete koristiti.
3. Interaktivne Instagram priče (Instagram stories)
Raste broj dostupnih alata, kao što su ankete i pitanja. Ovi “alati” čine sve još zabavnijim i korisnicima lakšim za upotrebu, a sve to povećava angažovanost i ohrabruje članove fitnes zajedince na veću interakciju.
Ankete kao što su “Kako ćeš vežbati danas?” “Cardio ili Snaga” dobili su povratni efekt većeg angažovanja fitnes fanova na Instagramu i unapređenje interakcije. Sve ove funkcije možete koristiti i na drugi način, usmeravanjem na dodatni sadržaj.
Koristite različite karakteristike na kreativan način, napravite testove i kviz za vašu publiku na osnovu činjenica i saznanja koja mogu da prate “Prevucite prstom kako bi ste videli nove vruće joga pokrete i nastavite vaše putovanje”.
4. Vratite ljudski element u komunikaciju
Video je doživeo eksploziju kakva nije viđena do sada. Ono što je nekad bio običan tekst, WhatsApp, ili IM, sada je zamenjeno sa živom interakcijom koristeći društvene mreže.
Nemogućnost da budu u kontaktu tokom izolacije, izazvane korona virusom, naterala je ljude da nađu način da ostanu u “živom kontaktu”, a video chat se pokazao kao savršeno rešenje. Platforme, koje pružaju mogućnost video čata, trude se da, pruže mogućnost nesmetanog rada 24/7.
5. Skrivanje lajkova na Instagramu
Instagram je počeo 2019 sa testiranjem uklanjanja “lakova” sa svoje platforme. CEO, Adam Mosseri, smatra da je to potrebno kako bi se istražilo da li će se smanjiti efekt uznemirenosti i straha od osude između korisnika.
Inicijalni rezultati su bili pozitivni, pa se očekuje da se ovo proširi na svetskom nivou tokom 2020.
Uklanjanje “lajkova” ispod posta znači da će biti potrebno da influenseri ulože duplo više truda u kvalitet njihovih postova, kako bi osigurali da njihovi pratioci prepoznaju vrednost u objavljenom kontentu.
Redovnim korisnicima uklanjanje “lajka” doprineće smanjenju nervoze i anksioznosti, biće rasterećeni da objavljuju svoj sadržaj, učestvuju u izazovima i dele svoj napredak. Kreatori fitnes kontenta već su uzeli u razmatranje nova pravila Instagrama.
6. TikTok platforma
Platforma je već široko poznata po svojoj popularnosti među odraslima i generaciji Z. Osnovoao ju je kineski developer Byte Dance, a lansirana je 2016. Više od 800 miliona korisnika aktivno koriste aplikaciju širom sveta.
Svakog meseca preko milion video sadržaja bude pregledano na dnevnom nivou. Fitnes postaje jedna od najbrže rastućih kontent kategorija na platformi i globalni brendovi su ove godine počeli da eksploatišu TikTok.
To u osnovi i ne čudi s obzirom na sposobnost platforme da privuče mlađe potrošače, ostvarujući interakciju na zabavan i zanimljiv način.
7. Porast Micro-influensera
Iako ne postoji jasna granica koja određuje micro infuluensere, ona broji između 1000 i 90 000 pratilaca. Sve preko ovg broja postaju makro influenseri. Istraživanja su pokazala da micro influenseri imaju 60% veću angažovanost od tradicionalnih poznatih influensera. Veliki brendovi su se okrenuli micro influenserima zbog njihove ekonomičnosti u poređenju sa troškovima redovnog reklamiranja. Ako ste vi fitnes brend ili instruktor, identifikujte svoje micro influnesere i pokažite im “ljubav”, jer oni bi mogli da budu vaš najbolji ulog za dobijanje nove publike.
Možda je ovo je pravi trenutak da prilagodine ili čak iznova kreirate vašu strategiju digtalnog marketinga. Definitivno situacija u kojoj smo se našli prethodnih dva meseca, stavila je pred nas nove izazove i otvorila nove mogućnosti.
Sada je na nama da njih i odgovorimo.
Ukoliko smatrate da ste dobili korisne informacije, kliknite na baner ispod da se prijavite na našu newsletter listu. iFit tim konsatantno priprema sadržaj čiju efektivnost potvrđuje naše višedecenijsko iskustvo, koji vam može pomoći da ostanete u toku sa fitnes industrijom, da radite na daljem razvoju i unapredite poslovanje.