Reč online svakim danom je sve prisutnija u našoj komunikaciji. Da godina nije počela na način kako je počela mnoge pristalice tradicionalnog poslovnog modela tvrdile bi da su online fitnes treninzi rezervisani samo za “instagram” trenere.

Ipak istraživanja pokazuju da 85% članova fitnes centara vežba online kod kuće uz određene fitnes aplikacije ili uz programe online fitnes trenera.

Neki “novi klinci” grade imperiju uz pomoć interneta i računara

Dok se mnogi fitnes operateri širom sveta, pa i kod nas, godinama unazad bore da sačuvaju svoje poslovanje “neki novi klinci” grade imperiju uz pomoć interneta i računara.

Aplikacija Kayle Itsines “SWEAT: Kayla Itsines Fitness” je u 2016-oj godini generisala prihod od 17 miliona dolara, a samo dve godine kasnije taj prihod je višestruko uvećan, pa je 2018-te iznosio 77 miliona dolara.

Kompanija Peloton, koja je postala poznata po online treningu na stacionarnom biciklu od kuće, dostigla je tržišnu vrednost od 20 milijardi dolara.

Još jedna kompanija koja nije direktno vezana za fitnes industriju, u poslednjih 6 meseci podigla je svoju vrednost za 50 milijardi dolara.

Radi se o kompanij Zoom čiju su aplikaciju mnogi počeli da koriste od marta, kako bi svojim članovima ponudili online treninge, doduše u većini slučajeva besplatne.

Sve ove informacije su javno dostupne i jasno ukazuju na činjenicu da je online industrija u konstantnom porastu.

Sada kada sve ovo znate postavlja se pitanje zašto još uvek niste online?

Online treninzi bi smanjili broj dolazaka u fitnes centar?

Da li je to zaista tako?

Već smo pomenuli da po istraživanjima koja su sprovele kompanije Les Mills & Nielsen Research 85% članova fitnes centara vežba kod kuće, a 27% dodatno plaća neku od mnogobrojnih fitnes aplikacija ili program online fitnes trenera.

Drugim rečima 27% vaših članova koji plaćaju članarinu u vašem klubu dodatno plaćaju kako bi trenirali od kuće ili sa neke druge lokacije kada nisu u mogućnosti da posete fitnes centar.

Hajde da to prebacimo u brojeve.

Fitnes centar srednje veličine u proseku ima oko 800 članova, oko 200 njih čini 27% onih koji dodatno plaćaju za online treninge.

Prosečna fitnes aplikacija košta 20 EUR mesečno, što čini ukupan prihod od 4 000 EUR koji bi klub mogao da generiše samo od svojih članova ukoliko bi u ponudi imao i online treninge.

A šta je sa onima koji nisu vaši članovi?

Koliko puta vam se desilo da vas pitaju da li planirate da otvorite klub u određenom delu grada, jer bi im dolazak na postojeću lokaciju oduzeo previše vremena.

Koliko se puta desilo da vas kontaktiraju iz nekog drugog grada i kažu kako bi voleli da ono što vi nudite postoji i kod njih?

Koliko se vaših članova preselilo u neki drugi grad ili državu, a s vremena na vreme vam pošalje poruku koliko ima nedostaju vaši treninzi.

Da, to su prilike koje propuštate jer vaš online klub još uvek nije otvorio svoja vrata.

Potrebna je profesionalna oprema za snimanje i strimovanje

Pre desetak godina ova izjava bi mogla da se uzme u razmatranje, a danas se to može svesti pod izgovor.

Da bi ste počeli, potreban vam je mobilni telefon, stalak za isti i internet konekcija. Ukoliko želite da kvalitet snimka i zvuk podignete na viši nivo, biće vam dodatno potreban reflektor, mikrofon bubica i mikseta.

Za ove tri komponente bi trebalo izdvojiti oko 400 EUR i vaš profesionalni online fitnes studio je spreman.

Postoji više rezličitih poslovnih modela za realizaciju online fitnes treninga koji se mogu kombinovati ili se pak možete odlučiti za jedan koji vam najviše odgovara.

Online fitnes treninzi “uživo” ili na zahtev

Sjajna stvar kod online fitnes treninga je ta što ne morate uvek biti prisutni kada vaš klijent želi da trenira.

Odvojite ove nedelje po par sati dnevno da snimite treninge za narednih 3 ili 6 meseci, snimke postavite na YouTube ili na neki od cloud servisa, nakon čega je dovoljno da klijentu pošaljete link i jednom nedeljno putem sms poruke proverite napredak.

Ovakav poslovni model otvara mogućnost da cena bude pristupačnija, jer možete imati onliko klijenata koliko linkova u toku jednog meseca možete poslati.

Hajde ponovo da se igramo sa brojevima.

Ovog meseca se njih pedesetak javilo da želi da koristi vaš sistem treninga “na zahtev”.

Prosečan vežbač trenira tri puta nedeljno i ukoliko jedan trening naplatite samo 1 EUR, ovog meseca ste generisali 600 EUR dok ste uporedo držali personalne treninge u fitnes centru gde radite ili pak putem Zoom aplikacije nekom klijentu koji se preselio u drugi grad ili državu.

Kako da pronađemo tih 50 klijenata koji žele da treniraju online?

Ljudi koji bi trenirali online, žive online i uz osnovno poznavanje facebook i email marketinga možete da kreirate sistem koji će raditi za vas i bez vašeg prisustva baš kao i “treninzi na zahtev”.

Ukoliko odete i korak dalje, postavite i SEO optimizujete landing stranicu, koja će predstaviti vašu online ponudu. Broj od 50 vežbača je minimum koji ćete imati u toku jednog meseca.

Ukoliko želite da postanete level pro u svetu online fitnesa, korišćenjem specijalizovanog CRM softvera kakvo je Andrea360, svaki vaš klijent osećaće se kao da je jedini i da je sva pažnja usmerena samo na njega.

Da li su online fitnes treninzi pretnja tradicionalnom poslovnom modelu?

Da li su?

Hajde da rezimiramo sve napisano do sada.

Vaši članovi već vežbaju i plaćaju online treninge, zašto im ne bi ste ponudili članarinu koja će kombinovati online i treninge uživo?

Članovi koji vežbaju manje od dva puta nedeljno, spadaju u rizičnu grupu, onu koja prestane da obnavlja članarine. Mogućnost da treniraju online povećava prosečan broj nedeljnih treninga, a samim tim i zadržavanje članskog statusa u fitnes centru.

Pokretanje online fitnes biznisa je višestruko jeftinije od otvaranja nove lokacije fitnes centra. Ono što bi danas predstavljalo dodatni prihod, sutra može biti vaš primarni izvor zarade.

Vaš “virtualni fitnes centar” može da radi 24/7 u bilo kom delu sveta i ima neograničene kapacitete.

Ukoliko ste fitnes trener i osećate da vaše telo svakodnevno dovodite do granice iscrpljenosti, online model “treninzi na zahtev” su idealno rešenje da dodatno zaradite, a pritom imate više vremena za porodicu i prijatelje i stvari koje volite, ali zbog velikog broja radnih sati ne nalazite vremena za njih.

Tradicija vs Inovacija

Ukoliko i dalje imate dilemu oko pokretanja online fitnes priče i verujete da je tradicionalni poslovni model dovoljan za vas, setite se NOKIA telefona koji su skoro jednu deceniju vladali svetskim tržištem a zatim preko noći nestali.

Verovali su da će ljudi telefon koristiti samo za pozivanje i slanje poruka. Komapnija Apple se nije slagala sa tim stavom…

Digitalne tehnologije menjaju svet, online postaje nova realnost.

Online treninzi postaju novi standard u poslovanju.

Vi donosite odluku da li ćete biti Nokia ili Apple.

 

Ukoliko smatrate da ste dobili korisne informacije, kliknite na baner ispod da se prijavite na našu newsletter listu. iFit tim konsatantno priprema sadržaj čiju efektivnost potvrđuje naše višedecenijsko iskustvo, koji vam može pomoći da ostanete u toku sa fitnes industrijom, da radite na daljem razvoju i unapredite poslovanje.

iFit novosti i aktuelnosti