Fitnes centar.

Period mart – jun, najdinamičniji deo sezone.

Sve je tu, svi treniraju, i umesto da vi kao menadžer ili vlasnik fitnes centra osmišljate strategiju za sledeću sezonu, vi kao i uvek u ovom delu sezone vodite najveću bitku svih vremena – sa instruktorima i trenerima.

Dok personalni trener juri iz vašeg fitnes centra u drugi fitnes centar, ostavljajući vašeg klijenta da sam uradi istezanje, instruktor grupnih treninga ulazi sa ćopavom nogom jer nema ko da ga zameni. Dobro poznata slika.

Nije vam pravo, ali kažete sebi: oni su najbolji fitnes instruktori, njih sam hteo u svom fitnes centru.

Evo kod ovog personalnog ovaj jedan klijent radi sa njim već 5 godina. Kod ovog na grupnom njih troje iz prvog reda vrište na treninzima. Da, oni su sigurno najbolji, najiskusniji, vežbači ih vole, ne mogu zaposliti u sred sezone nekog novajliju.

Snaći ću se već za zamene i nije toliko strašno što se klijent koji je platio 20e trening isteže sam.

Još malo pa će leto, sve će da se smiri pa ‘ajde opet ispočetka od oktobra. Zamene, povrede, bolesti…

O ne, nećete preživeti još jednu ovakvu sezonu. Ustvari, nećete nijednu više.

Potrebna vam je drastična promena.

Potreban vam je vaš tim.

Tim koji će biti posvećen članovima, koji neće juriti u druge fitnes centre, koji će želeti da se konstantno edukuje i napreduje.

Oformiti svoj tim instruktora i trenera nije lak posao, ali ono što sledi kada ga imate je neproceljivo.

Ali hajdemo ispočetka.

Gde da pronađete ljude?

Hm, ni ovo nije početak.

Kako da se oglasite da bi fitnes instruktori našli vas?

Da bismo znali kako i gde da se oglasimo prvo moramo imati cilj.

Recimo: želimo da oformimo tim mladih ljudi koji želi da uči i napreduje ili želimo tim ljudi koji ima završeno obrazovanje iz oblasti sporta i fitnesa ili je u procesu studiranja.

Shodno svom cilju pravimo oglašavanje za takve ljude.

Potrebno nam je da privučemo što veći broj ljudi sa odgovarajućim znanjem/neznanjem i sposobnostima. Kako im se obratiti, kakav sadržaj prezentovati, jer ljudi koji traže posao ili razmišljaju o tome sigurno prate drugačiji sadržaj od onih koji ga traži.

Gde se oglasiti?

Trenutno je odgovor na sva pitanja – internet.

Najveća prednost je ta što će veliki broj ljudi videti vaše oglašavanje, a koliki broj ljudi će poslati prijavu zavisi od samog sadržaja.

Uvucite ih u svoju priču, zainteresujte ih, predstavite im svoj fitnes centar, svoj tim, budite iskreni u onom što tražite, predstavite im svoj cilj.

Vaš fitnes centar je vaš brend, pustite ga da on uradi svoje.

Selekcija

Savršena metoda selekcije ne postoji, a selekcija počinje od onog momenta kada stigne prva prijava. Ako ste se oglasili sa jasnim ciljem, biće ih na stotine.

Sedite sa ljudima koji već rade kod vas da vam pomognu u selekciji. Svi ćete raditi sa nekim od potencijalnih kandidata. Morate proći kroz svaki CV, kroz svako propratno pismo, jer neadekvatan potecijalni zaposleni može biti samo onaj kojem niste posvetili ni minut svog vremena.

Osmislite aktivnosti i testiranja koje želite da sprovodite sa potencijalnim zaposlenim. Želite da vidite njihove fizičke karakteristike, posebne sposobnosti, interesovanja, karakter, kako funkcionišu u različitim okolnostima.

Dajte im realne zadatke da vidite koliko su fizički spremni/nespremni, da li određeni zadatak mogu da savladaju ili su se potrudili da ga savladaju. Obratite pažnju, ne treba da tražite Super Star instruktora i trenera, tražite one od kojih ćete vi moći da napravite da Super Starove.

Uži izbor kandidata

Do užeg izbora kandidata dođite zajedno sa timom koji već radi. Sagledajte sve činjenice koje su se dešavale u procesu testiranja, pustite i svoj instinkt da vam kaže ko su ljudi od kojih želite da napravite svoj tim.

Ovaj uži izbor u stvari treba biti i širi, ostavite tu ljude i za koje se premišljate i niste 100% sigurni. Ni za jednog ne možete tvrditi 100% da će se snaći – vreme i realne situacije će to pokazati.

Zadržite ljude kod kojih vas je nešto zainteresovalo. Pustite ih da se sami pokažu i nađu put i mesto u vašem timu. Postepeno ih uključute u sam rad. Budite jasni u tome šta od njih očekujete. Dajte im jasne fokuse o tome šta treba da rade i šta treba da ostvare.

Ovo je idealan trenutak da započnete regrutaciju i selekciju. Imate dva do tri meseca pred sobom da radite sa tim ljudima, da zajedno uđete u novu sezonu spremniji nego ikada. A kako provesti leto sa novim potencijalnim Super Star instruktorima i trenerima, pročitajte u ovom blogu.