Kao personalni trener, pretpostavljate da će deo vašeg posla biti i savetovanje klijenata u vezi sa pravilnom ishranom.
Ubrzo ćete shvatiti da vaših klijenata već ima zavidno znanje o dijeti i treningu i da smatraju da nema potrebe da popunjavaju tabelu ishrane niti da o tome razgovaraju sa vama. Uprkos činjenici da sa njima imate da podelite mnoge značajne i korisne informacije, morate da pronađete način da ih vaši klijenti nađu zanimljivim.
Evo četiri saveta kojih treba da se držite:
1.Pitajte ih za dozvolu
Možda se čini očigledno, ali ovakav pristup pokazaće vam tačno koji tip informacije vaš klijent traži, a njemu ćete dati mogućnost izbora.
2. Sve u svoje vreme
Odgovaranje na specifične potrebe klijenata, dajući im samo one informacije koje su mu potrebne i to u onom trenutku kada su mu potrebne. Možda ste željni da pokažete svo svoje znanje i ekspertizu deleći najnovija istraživanja, ali može da se desi da one nemaju nikakve veze sa slučajem i potrebama vašeg klijenta.
3. Ponudite informacije u različitim oblicima i formatima
Postoje klijenti koji će želeti da čitaju knjigu u slobodno vreme, dok drugi više vole da posećuju blogove i sajtove ili čak da im na papiru napišete sve što im treba. Klijenti će znati da cene kada ih pitate u kom formatu vole da im dostavljate materijale.
4. Knjige, sajtovi i brošure su okej, ali nikada neće zameniti dobar razgovor
Stalno imajte na umu da vašim klijentima treba podška i neko da ih vodi kroz proces promene načina života. Nije dovoljno da svojim klijentima samo date materijale, pomozite im da sve što nauče ili pročitaju primene na svoje živote. Na primer, umesto da im preporučite najnoviji kuvar sa zdravim receptima, istražite šta vaši klijenti najviše vole ili gde bi mogli da nađu sastojke kako bi svoja omiljena, zdrava jela, pripremili kod kuće.
Znaćete da ste postigli pravi balans kada vaši klijenti odu sa treninga sa rešenjima koja će biti korisna lično njima – i praktičnim savetima kako da ih primene u praksi.