Kako zadržati članove aktivnim i angažovanim, danas kada se fitnes sektor suočava sa najvećim izazovom ikada viđenim.
Da li se to može postići?
Šta bi zaista trebali da radimo, šta da im kažemo?
Preko kojih kanala komunikacije da im se obratimo?
Fitnes klubovi širom sveta su prinuđeni da prekinu poslovanje u najprofitabilnijem delu godine, kako bi pomogli u suzbijanju širenja korona virusa, dok se istovremeno ulaže ogroman trud da tokom ovog perioda svoje članove zadrže fizički aktivnim.
Zašto?
Fizička aktivnost je jedan od najboljih načina da podignemo i osnažimo naš imuni sistem, a to znači, da je sada više nego ikada, našim članovima potrebna podrška kako bi tokom ovog perioda ostali fizički aktivni.
Kako su ljudi trenutnim stanjem primorani na socijalno distanciranje, milijarde njih traže adekvatan način da ostanu fizički aktivni i zaštite se od korona virusa.
Iako je ovo izuzetno izazazovan i neizvestan period za klubove, trenutna situacija nam pruža mogućnost da istaknemo svoju ulogu te da kroz društveno odgovorno poslovanje pokažemo sposobnost da pomognemo ljudima da ostanu zdravi, čak i kad nemaju mogućnost da posećuju naše fitnes centre.
Ali šta bi trebali da kažemo našim članovima?
Na koji način da dopremo do njih?
U nastavku pročitajte savete koji vam mogu pomoći u tome.
Jasna i redovna komunikacija
Bilo da je vaš klub skroz zatvoren, da radi pod restriktivnim merama ili je u fazi pripreme za ponovno otvaranje, svi se stručnjaci slažu da je izuzetno važna jasna i redovna komunikacija, kako bi članovi bili u toku sa klubskim dešavanjima i aktivnostima koje predstoje.
Od suštinskog je značaja na koji način promovišete svoj klub.
Važno je da imate jasnu nameru i cilj, da sadržaj kojim komunicirate bude visokog kvaliteta te da izazove osećaj pripadnosti kod vaših članova, jer ste im pomogli da tim sadržajem unaprede zdravlje i ostvare benefite koje fizička aktivnost pruža.
Ovakve aktivnosti koje pružaju vrednost, neizbežno će zaštititi vaše prihode i ojačati vaš brend u budućnosti.
Pravo je vreme da izgradite dobar odnos sa članovima koji su spremni da vas “saslušaju”, birajući adekvatan kanal komunikacije ( Email, SMS, društvene mreže ili web sajt) i da na taj način udvostručite pruženu vrednost.
Ponudite relevantan sadržaj
Držati članove obaveštenim je jedna stvar, ali održati ih istovremeno i fizičkim aktivnim jednako je važno i za njih i za vas.
Izreka kaže “potreba je majka inventivnosti”, zato vlasnici klubova širom sveta, brzim koracima implementiraju i razvijaju digitalne platforme, kako bi pomogli članovima da ostanu fizički aktivni i kod kuće.
Klubovi širom sveta preko noći investirali su u edukaciju svoj personalnih trenera i instruktora kako bi im pomogli da prilagode svoj rad i koučing model online treninzima, te da ih na najbolji način prezentuju članovima.
Svetski fitnes lider kompanija Les Mills obezbedila je svojim partnerima pristup do online treninga i muzike koja ne podlaže zaštiti autorskih prava muzičke industrije, kako bi instruktori mogli držati online treninge bez ikakvih posledica. Partnerskim klubovima širom sveta, samim tim i kod nas, obezbeđen je i pristup digitalnoj platformi Les Mills On Demand koja sadrži preko 800 različitih treninga prilagođenih treningu kod kuće, koje mogu ponuditi svojim članovima kako bi ih zadržali što bliže klubu.
Colin Grant, CEO Asia’s 30-strong Pure International Group lanaca klubova nedavno je izjavio za IHRSU da su počeli sa produkcijom video sadržaj kako bi motivisali članove da ostanu fizički aktivni i u kontaktu sa klubom dok traje vanredno stanje izazvano korona virusom.
“U našim zatvorenim klubovima u Šangaju i Bejingu, imali smo aktivne timove koji su snimali i slali svakodnevno treninge članovima kroz našu zvaničnu aplikaciju kako klijenti ne bi prekidali njihovu svakodnevnu rutinu vežbanja”
Definisali smo i realizovali različite aktivnosti, treninge, edukacije, izazove, za naše članove u kojima smo naglasili da je prvi zid odbrane protiv bolesti zdrav način života” – izjavio je Grant.
Kreirajte iskustvo i ojačajte zajednicu
Izgradnja online zajednice i širenje iskustva idealni su “protivotrovi” usamljenosti i društvene distanciranosti.
Istovremeno treba ohrabrivati članove da zajedno učestvuju u izgranji sadržaja, jer se na taj način podstiču da ostanu angažovani te se postiže dvosmerna komunikacija između vašeg kluba i člana. Na društvenim mrežama vaš tim treba da podstiče na izazove tokom treninga, i ne ustručavajte se da zamolite vaše članove da podele svoje slike i video materijal pre i posle vežbanja, kako bi se pojačao osećaj zajedništva.
Na instagramu koristiti ankete, pitanja i slajdere. Kreirajte zabavan sadržaj koji će biti lak za konzumiranje, kako bi ste podigli angažovanost i ohrabrili publiku na interakciju unutar vaše fitnes zajednice koju čine vaši zaposleni, članovi, potencijalni članovi itd…
Podstičite razvoj samosvesnosti
Motivisati članove da redovno vežbaju, veliki je izazov i kada je vaš klub otvoren svakim danom, tako da ne treba da vas iznenadi što će zadržavanje članova aktivnim kod kuće zahtevati dodatni napor sa vaše i njihove strane.
Ako je vaš tim manje zauzet nego obično (za šta postoje realne šanse), dodatni zadatak treba da im bude da postanu “motivacioni treneri” pojedinim čalanovima ili grupama, kojima će u ovom periodu biti potrebna dodatna podrška, kako bi ostali fizički aktivni.
Naravno postoje i drugi načini kojima možete da pomognete članovima da zadrže njihove teško stečene navike redovnog vežbanja. Za Retention Guru Paul Bedford, izjavio je:
“Mnogo podataka koje imamo u vezi sa vežbanjem pokazuju da su ljudi skloni stvaranju obrazaca po kojima vežbaju istim danima u određeno vreme u toku svake nedelje. Dakle ako se nečiji šablon vežbanja prekine, što je trenutni slučaj izazvan korona virusom, oni bi trebali da primene taj šablon vežbanja u kućnim uslovima. Klubovi bi trebali da vode računa o tome kako koriste svoje kanale komunikacije, kako bi doprli do svojih članova, motivišući ih da ne izgube svoju rutinu vežbanja i osnaže svoju volju i ulože napor da se tih navika pridržavaju.”
Isplanirajte pozitivnu budućnost
Koliko god da su stvari loše za sve nas, suočićemo se sa ovim izazovom i zato je važno da ostanemo fokusirani na “svetlo koje se nalazi na kraju tunela”.
Budući da su zdravlje i fizička aktivnost postali prioritet za ljude svih uzrasnih kategorija, odgovor fitnes industrije u narednih nekoliko meseci mogao bi postaviti novu putanju za njenu budući rast i time stvoriti nove mogućnosti.
Obavestite vaše članove o planovima koje imate za budućnost i smislite na koji način ćete ih obavestit o početku rada vašeg fitnes centra kada se za to steknu uslovi.
“Trenutno radimo na kreiranju strategije brzog oporavka poslovanja. Smatramo da su dve stvari ključne, a to su vreme i ton, jer “nikada nije prerano i nikada niste preglasni. U narednim nedeljama imamo zadatak da ponovo pokrenemo članove koji su izašli iz rutine redovnog vežbanja, a onda ćemo razgovarati sa članovima koji su u potpunosti napustili klub i pokušati da ih vratimo. Takođe moramo da radimo i na dovođenju novih članova, tako da smo pažnju usmerili ka svima.” dodao je Colin Grant.
Da danas vodim klub kao što sam to nekada činio i kao što to čine mnogi od vas koji čitaju ovaj blog, ovo su tri stvari na koje bih se fokurisao sve dok traje vandredna situacija:
1. Držao bih članove svog tima svakodnevno na “okupu” u cilju da održim visok nivo motivacije dajući im zadatke kroz koje će učiti i koji će ih skloniti od negativnog uticaja okoline. U slučaju da nisam u mogućnosti da ih platim za to “angažovanje” u ovom trenutku, pondio bih im opciju da im taj deo novca za period kada nismo radili a oni bili angažovani isplatim kao dodatak na platu u narednih x meseci.
2. Sedeo bih na telefonu 24/7 sve dok ne pozovem svaku osobu koja je u poslednjih godinu dana ušla u klub bez obzira da li je član ili je bila kod nas “u prolazu”.Želeo bih da znam kako su, kako se nose sa trenutnom situaciju, da li znaju koliko im fizička aktivnost može pomoći kao antistres terapija i pružiti mogućnost da zaštite svoj imuni sistem. Ponudio bih im da se priključe našim online aktivnostima i pozvao da dođu do kluba onog dana kada ponovo počnemo raditi jer ih očekuje najveća fitnes žurka ikada viđena.
3. Seo bih i napravio plan kako da u narednih 12 meseci srušim sve targete i rekorde ikada postignute u poslovanju. Zatim bih to podelio sa svojim timom, nakon čega bi odšetao do kluba gde naši članovi i njihovi prijatelji već stoje u redu i čekaju da zajedno zaigramo ovu utakmicu.
Lopta je sada u tvojim rukama, šta ćeš ti uraditi?
Ukoliko smatrate da ste dobili korisne informacije, kliknite na baner ispod da se prijavite na našu newsletter listu. iFit tim konsatantno priprema sadržaj čiju efektivnost potvrđuje naše višedecenijsko iskustvo, koji vam može pomoći da ostanete u toku sa fitnes industrijom, da radite na daljem razvoju i unapredite poslovanje.